کدام کشورها گاز چین را تامین می کنند؟

حال که عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین شد، سوال اینجاست که کدام کشور بزرگترین تأمین‌کننده گاز به این کشور است؟

به گزارش تجارت ایران و چین، راشاتودی اعلام کرد ترکمنستان با 15.95 میلیون تن گاز از ابتدای سال جاری تاکنون همچنان بزرگترین تأمین‌کننده گاز به چین است. همچنین شرکت گازپروم روسیه که اصلی‌ترین منبع صادرات گاز این کشور است با ایجاد خط لوله برای انتقال انرژی به چین در ماه‌های ژانویه تا آگوست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده، آمده است:  گازپروم گفته: که چین در این مدت 4.73 میلیون تن گاز از روسیه وارد کرده و این دومین اقتصاد بزرگ جهان پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش تقاضای گاز دارد.

گمرک چین هم اخیرا اعلام کرده که در 8 ماه نخست امسال این کشور بابت خرید گاز از روسیه 837 میلیون دلار پول پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

آمارها حاکی از آن است که ترکمنستان هنوز بزرگ‌ترین صادرکننده گاز به چین است و از ابتدای سال جاری تاکنون 15.95 میلیون تن گاز به چین صادر کرده و از محل این صادرات 4.2 میلیارد دلار درآمد داشته است. از نظر حجم، روسیه در مکان دوم و قزاقستان با 3.17 میلیون تن صادرات گاز به ارزش 723 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

میانمار هم با صادرات 2 میلیون تنی گاز به چین در جایگاه چهارمین تامین کننده گاز بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا قرار گرفته است. همچنین استرالیا بزرگ‌ترین تامین‌کننده LNG یا گاز طبیعی مایع شده برای چین است و پس از این کشور قطر، مالزی و آمریکا بزرگ‌ترین صادرکنندگان LNG به چین هستند.

در این بین روسیه هم جایگاه ششمین صادرکننده LNG به چین را از آن خود کرده و از ابتدای سال جاری 1.23 میلیارد دلار از محل فروش LNG به پکن درآمد داشته است. استرالیا اما در همین مدت 8.47 میلیارد دلار LNG به چین صادر کرده است.

الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم گفته است:  مصرف گاز چین بسیار سریع‌تر از هر کشوری در آسیا اقیانوسیه در حال رشد است.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *