افزایش تعامل شانگهای و ایران

شهردار شانگهای در دیدار با سفیر ایران در چین گفت: دوستی ایران و چین مستحکم‌تر از همیشه است.

به گزارش تجارت ایران و چین، محمد کشاورز زاده روز شنبه سوم مهر 1400 دیداری با “گونگ جِنگ” شهردار شانگهای داشته است. گونگ در میان صحبت‌هایش افزود: دوستی ایران و چین در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، مستحکم تر از همیشه است. وی عنوان کرد: تعامل و ارتباط خوب چین و ایران حتی در زمان همه‌گیری گرونا مشهود بوده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

برگزاری وبینار بررسی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای

در گزارشی که توسط اتاق بازرگانی ایران و چین و به نقل از ایرنا منتشر شده، آمده است: شهردار شانگهای در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: هم‌اکنون شانگهای در پی اصلاحات اساسی در پودونگ و گشایش آن به عنوان منطقه‌ای پیشرو در عرصه‌های بین‌المللی اقتصادی، مالی، تجاری، کشتیرانی، علمی و فناوری و ارائه بعنوان یک کلان شهر بین‌المللی مدرن با نفوذ جهانی است.

این مقام چینی افزود: تمایل داریم از فرصت ابتکار کمربند – راه و ۵۰ امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور در راستای توسعه سطح همکاری و تعمیق روابط استفاده کنیم. همچنین، به گرمی از ایران برای شرکت در چهارمین نمایشگاه بین المللی واردات چین در شانگهای و به اشتراک گذاشتن فرصت‌های همکاری استقبال می‌کنیم.

محمد کشاورز زاده، سفیر ایران در چین نیز ضمن قدردانی از کشور چین و شهر شانگهای برای کمک به ایران در دوران همه‌گیری کووید ۱۹، اظهار داشت: اقدامات دولت چین در شانگهای و رونق اقتصادی و اجتماعی حاصل از آن، نگاه‌ها را به خود معطوف ساخته است.

او گفت: در پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور، امیدواریم تعاملات با شانگهای را در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، علم و نوآوری و کشاورزی تقویت کنیم.

کشاورز زاده ادامه داد: اظهار امیدواری برای همکاری متقابل در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند و مناطق آزاد تجاری را توسعه دهیم و برای دستیابی به توسعه هر چه بیشتر تلاش کنیم.

رمضان پرواز، سرکنسول ایران در شانگهای نیز در این جلسه شرکت داشت.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *