8 چالش‌ مهم برای ورود به بازار چین

چین دارای جایگاه متمایزی در میان اقتصادهای جهانی است. این کشور دومین اقتصاد برتر دنیا را دارا است و مرکز بسیاری از شرکت‌های غربی بین‌المللی در چین قرار دارد. از طرفی، رشد آهسته اقتصاد دنیای غرب باعث شده است تا چین مقصد اصلی بسیاری از کسب‌وکارها باشد. با این حال، گسترش کسب‌وکار در کشور چین، کار آسانی نیست. کارشناسان تجارت ایران و چین در این مقاله، چالش‌های مختلف جهت ورود به بازار چین را مطرح می کنند:

1- دسترسی به بازارهای محلی: ارزیابی بازارهای محلی و توزیع مناسب کالا یا خدمات در چین، چالش‌برانگیز است. قبل از ورود به چین، تمام کانال‌های مناسب بازار باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

2- پی بردن به الگوی خرید مشتری چینی نیز به همین راحتی نیست. مصرف‌کننده ترجیح می‌دهد انتخابی مطابق بودجه و کیفیت داشته باشد.

3- نظام اداری و کارهای حقوقی: در کشور چین قوانین پیچیده‌ای حکمفرما هستند. اگر اطلاعات کافی نداشته باشید فرآیند ورود به بازار چین می‌تواند خیلی خسته‌کننده و وقت‌گیر باشد، به نحوی که خیلی‌ها از خِیر سرمایه‌گذاری در چین می‌گذرند.

بیشتر بخوانید:

4- دخالت‌ ارگان‌های وابسته به دولت نیز گاهی دردسرساز می‌شود.

5- حقوق مالکیت معنوی: شرکت‌های داخلی و خارجی با مشکلات زیادی در زمینه IP کشور چین روبه‌رو هستند. همین امر، بسیاری از مسائل تجاری را دشوار می‌کند.

6- رقابت شدید: رقابت در بازارهای چین بسیار شدید است. کسب‌وکارها همواره در حال پیشرفت هستند. از طرفی، مصرف‌کنندگان چینی، شرکت‌های داخلی را بر شرکت‌های خارجی ترجیح می‌دهند.

7- شرکت‌های خارجی فقط در موارد خاصی می‌توانند اقدام به استخدام کارمندان بومی کنند.

8- مدیریت کارکنان، حقوق و دستمزد و ملاحظات محلی می‌توانند برای یک شرکت خارجی در چین چالش‌برانگیز باشند. این مشکل به قدری می‌تواند مزمن شود که حتی جلوی سرمایه‌گذاری در چین را هم بگیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *