تلاش برای گسترش پرداخت‌ ها با یوان

دولت چین در ماه‌های اخیر به تلاش خود برای جهانی شدن یوان شدت بخشیده است. در این خصوص بانک مرکزی چین اعلام کرده در حال تلاش برای ترغیب شرکای تجاری و سرمایه گذاری برای استفاده از یوان در مبادلات دو جانبه است. اکنون قیمت این ارز در بازار کشور، به 4 هزار و 275 تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت ایران و چین، رویترز در گزارش اخیر خود به تلاش همه جانبه چین برای همه گیری استفاده از یوان در مبادلات جهانی اشاره کرد. به همین منظور چین در چند سال اخیر قراردادهایی را با کشورهای عضو  اتحادیه جنوب شرق آسیا به امضا رسانده که به موجب آن، معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای تجارت برحسب یوان در نظر گرفته شده است. قبلا دولت چین از بالا رفتن سهم یوان در بازپرداخت‌های بین المللی هم خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

چشم انداز خوب اقتصادی چین در آینده، باعث جذب سرمایه‌های خارجی زیادی به این کشور شده است. داده‌های بازرگانی منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی این کشور نشان دهنده رشد قابل توجه سرمایه گذاری خارجی مستقیم در این کشور است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

 

در هشت ماهه نخست امسال میزان این نوع سرمایه گذاری، 785.05 میلیارد یوان بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 25.8 درصد افزایش پیدا کرد. بیشترین افزایش در سرمایه گذاری خارجی هم طی مدت زمان ذکر شده مربوط به کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *