برنامه بانک خلق چین برای یوآن جهانی

چین به دنبال عملیاتی کردن برنامه‌ای برای بین المللی کردن یوآن است. حدود 46.2 درصد از مجموع پرداخت‌های بین المللی سال جاری به این ارز خارجی مربوط می‌شود. در حال حاضر قیمت یوآن در محدوده 4 هزار و 305 تومان قرار دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای موجب شده تا انتظارات برای استفاده بیشتر از یوآن چین بالا رود. این توافقنامه در اواخر سال 2020 در نشست آنلاین مجازی اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا به میزبانی ویتنام منعقد شد. چین در این اجلاس به دنبال افزایش استفاده از یوآن در تجارت الکترونیک فرامرزی بود.

بیشتر بخوانید:

اکنون بانک خلق چین اعلام کرده که در حال برنامه ریزی برای بررسی گزینه‌های بیشتر درباره سرمایه گذاری و تامین مالی با پول خود است. براساس اخبار بین المللی پیرامون موضوع یوآن، بانک خلق چین قصد گسترش همکاری ارزی با سایر کشورها را دارد و در حال بهبود زیرساخت‌های لازم برای انجام این کار است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

 

پکن از سال 2009 با کارشکنی‌های رقیب تجاری اصلی خود، یعنی آمریکا، همواره برای کاهش وابستگی به دلار در تجارت و سرمایه گذاری و افزایش نفوذ یوآن در سراسر جهان تلاش کرده است. در واقع دولت چین همواره سعی در به چالش کشیدن موقعیت دلار، به عنوان ارز برتر جهان، دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *