بانک توسعه آسیا رشد اقتصادی چین را چند درصد پیش بینی کرد؟

اقتصاد چین پیشرفت روز افزون دارد، تا جایی که حتی با وجود پاندمی کرونا توانست خود را احیا کند. در گزارش جدید بانک توسعه آسیا رشد اقتصادی این کشور 8.1 درصد در سال 2021 پیش‌بینی شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، بنا به اعلام رادیو بین‌المللی چین بانک توسعه آسیا در گزارش جدید خود از پیش‌بینی رشد اقتصادی 8.1 درصدی چین در سال جاری خبر داده است. چین کماکان به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان روند رو به پیشرفت خود را حفظ کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است:  این بانک همچنین پیش بینی خود در ارتباط با رشد تولید ناخالص داخلی آسیا که شامل ۴۶ اقتصاد در حال توسعه در منطقه آسیا-اقیانوسیه می شود که عضو این بانک هستند، را در سال ۲۰۲۱ میلادی کمتر و معادل ۷.۱ درصد پیش بینی کرده که این درصد از پیش بینی ۷.۳ درصدی ماه آوریل این بانک پائین تر است.

بیشتر بخوانید:

در حالی که اقتصاددانان بانک توسعه آسیا انتظار دارند که تقاضای خانوارها در چین به تدریج بهبود پیدا کند و نهایتا به کمک بخش خدمات این کشور بیاید، «دومینیک پسل» رئیس واحد اقتصاد نمایندگی بانک اقتصاد آسیای ساکن در چین، با اشاره به اینکه احیای به مراتب طولانی مدت تر در مصرف خانوار چین با سرمایه گذاری های بیشتر در بخش زیرساخت و عملکرد عالی ادامه دار این کشور در حوزه صادرات جبران می شود، تاکید دارد که به محض لغو کامل محدودیت های کرونایی، مردم بیشتر مسافرت خواهند کرد و تقاضای آنها برای دریافت خدمات بیشتر خواهد شد.

«دیوید چائو» استراتژیک بازار جهانی منطقه آسیا-اقیانوسیه در شرکت «اینوسکو» نیز بر این باور است که پایه های اقتصادی چین همچنان قوی هستند و رشد آتی اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز پایدار و ثابت باقی خواهد ماند و چین می تواند از پتانسیل سیاست پولی خود برای پشتیبانی از اقتصادش استفاده بیشتری داشته باشد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نیز در چشم انداز اقتصادی موقتی خود که اخیرا منتشر کرد آورده است: انتظار می رود تولید ناخالص داخلی واقعی چین در سال جاری میلادی رشدی ۸.۵ درصدی را تجربه کند و این رشد در سال ۲۰۲۲ میلادی ۵.۸ درصد باشد؛ این دو درصد در چشم انداز اقتصادی فوق، مشابه همان پیش بینی های ماه مه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هستند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *