بیشترین کاربران تیک تاک از چه کشورهایی هستند؟

شبکه اجتماعی تیک تاک متعلق به کشور چین است که از طریق سیستم عامل‌های آی‌او‌اس و اندروید قابل دسترس است. این برنامه در سال 2016 در چین و یک‌سال بعد برای خارج از چین عرضه شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، شبکه اجتماعی تیک‌تاک به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای 3 تا 60 ثانیه‌ای بسازند. آمارهای تازه رویترز از یک میلیارد کاربر فعال این برنامه در ماه خبر داده‌اند، این در حالی است که سال گذشته تیک‌تاک اعلام کرد تعداد دانلودهای آن از 2 میلیارد بار هم فراتر رفته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر منتشر شده، آمده است: آمریکا، اروپا، برزیل و کشورهای جنوب شرقی آسیا بزرگترین بازارهای این اپ چینی هستند. طی سال‌های اخیر با وجود سختگیری قانونی در آمریکا و مناطق دیگر تعداد کاربران تیک تاک همچنان رشد کرده است.

این شرکت در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد: ۵۵ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. این رقم در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی به ۲۷۱ میلیون نفر در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی، ۵۰۸ میلیون نفر و در جولای ۲۰۲۰ میلادی به ۶۸۹ میلیون نفر رسید.

همچنین این اپ در آگوست ۲۰۲۰ اعلام کرد تعداد دانلودهای آن از ۲ میلیارد بار فراتر رفته است.

تیک تاک به شرکت چینی بایت دنس تعلق دارد، اما چون ۴۰ درصد از سهام شرکت بایت دنس در اختیار سرمایه‌گذاران آمریکایی است، عمده‌ی این شرکت جدید متعلق به شرکت‌های آمریکایی خواهد بود. گفته می‌شود اوراکل و والمارت جمعاً ۱۲ میلیارد دلار برای این میزان از سهم قرارست به بایت دنس پول پرداخت کنند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *