سود چشمگیر شرکت های صنعتی چین در سال 2021

شرکت‌های صنعتی چین در ادامه پیشرفت‌های تجاری و اقتصادی کشورشان، همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، بنا به اعلام اداره ملی آمار چین شرکت‌های صنعتی چین همگام با پیشرفت اقتصادی کشورشان روند رشد و توسعه خود را حفظ کردند. گفتنی است سود شرکت‌های مهم صنعتی چین در بازه زمانی ژانویه تا آگوست سال 2021 سودی بالغ بر 49.5 درصد در برابر بازه زمانی مشابه سال قبل معادل ۵.۶۱ تریلیون یوان برآورد شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط ایرنا و به نقل از رادیو بین‌المللی چین منتشر شده، آمده است: داده‌های مربوط به سود صنعتی شرکت‌های بزرگ با درآمد تجاری سالانه حداقل ۲۰ میلیون یوان (۳.۱ میلیون دلار) را پوشش می‌دهد؛ این حجم با رشد ۴۲.۹ درصدی در مقایسه با سطح برآورد شده در سال ۲۰۱۹ میلادی همراه بوده است و به این ترتیب، میانگین رشد هشت ماهه اول سال (ژانویه تا آگوست) در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی را معادل ۱۹.۵ درصد تعریف کرد.

شرکت‌های مهم صنعتی چین فقط در آگوست سال ۲۰۲۱، سودی ۶۸۰.۲۸ میلیارد یوانی بدست آورده‌اند که بر مبنای سالانه رشدی ۱۰.۱ درصدی داشته است؛ به رغم تاثیرات ناشی از سیل و شیوع پراکنده موارد ابتلا به کووید-۱۹، فعالیت‌های تجاری شرکت‌های صنعتی چین روند رو به بهبود خود در ماه گذشته میلادی (آگوست) را ادامه داده‌اند.

به عنوان مثال، سود بخش تولیدات مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته چین با جهش ۱۷.۵ درصدی در آگوست همراه بود که این رقم ۷.۴ درصد بیشتر از سطح متوسط سود شرکت های صنعتی برآورد شد؛ بخش تولیدات دارویی چین نیز به طور ویژه شاهد افزایش ۷۰.۵ درصدی سود خود بر مبنای سالانه بود که علت آن تقاضای قوی برای دسترسی به واکسن‌های ضد کرونا عنوان شده است.

از سوی دیگر بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که حجم صادرات و واردات بین این کشور و روسیه با پشتیبانی شتاب قوی و رشد پایدار تجارت خارجی، رکورد جدیدی را در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) ثبت کند.

داده‌های منتشر شده از سوی اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که به لطف ساختار مکمل تجارت کالای دو کشور، تجارت خارجی چین با روسیه در طول هشت ماه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، با رشدی ۲۹.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۸۹ میلیارد دلار رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *