حمایت چین از ایران

بعد از انتشار اخباری مبنی بر درخواست ایالات متحده آمریکا از چین برای کاهش خرید نفت ایران، سخنگوی وزارت خارجه چین قاطعانه تصریح کرد: ما با هرگونه تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم.

به گزارش تجارت ایران و چین، برخی رسانه‌ها از درخواست آمریکا از چین برای کاهش خرید نفت ایران خبر داده‌اند. در همین راستا “هوآ چون اینگ” سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز قبل 7 مهر 1400 در واکنش به این موضوع گفت: این اقدام پکن در راستای مقررات حقوق بین‌المللی و قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از گلوبال تایمز منتشر شده، آمده است: سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اضافه کرد: پکن قاطعانه با هرگونه تحریم یکجانبه مخالف است و از ایالات متحده می‌خواهد تا در اسرع وقت از اعمال قوانین داخلی خود (در خصوص تحریم‌های یکجانبه ایران) بر نهادها و اشخاص طرف ثالث دست بردارد.

یک مقام ارشد آمریکایی که به دلیل حساسیت این موضوع خواست که نامش فاش نشود، نوشته بود: ما از خریدهایی که شرکت‌های چینی از نفت ایران انجام می‌دهند آگاه هستیم.

ما از اختیارات تحریمی خود در پاسخ به فرار از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، از جمله کسانی که با چین تجارت می‌کنند، استفاده کرده ایم و در صورت لزوم به این اقدام خود ادامه می‌دهیم. با این حال، ما به عنوان بخشی از گفتگوی خود درباره سیاست و رویکرد در قبال ایران، با چینی‌ها به صورت دیپلماتیک برخورد کرده ایم و فکر می‌کنیم که به طور کلی، این راه موثرتری برای پرداختن به نگرانی‌های ما است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *