کدام کشورها واکسن سینوفارم را به رسمیت می شناسند؟

پس از واردکردن واکسن‌های مختلف به کشورهایی که واکسیناسیون عمومی را آغاز کردند، از آنجا که درصد زیادی از مردم کشورمان با سینوفارم واکسینه شدند، بحث سر این است که کدام کشورها واکسن سینوفارم را به رسمیت می‌شناسند و به افراد اجازه ورود به کشور خود را می‌دهند؟

به گزارش تجارت ایران و چین، مرز بعضی از کشورها به روی مسافرین باز شده است و این مسئله نقطه‌ی امیدی در دل مردم روشن کرد تا منتظر برگشتن به روزهای قبل از کرونا باشند. با اینحال ورود به تمام کشورها با وجود واکسيناسيون مجاز نیست، زیرا هر کشوری واکسن مورد نظر خود را تایید می‌کند. در حال حاضر 70 کشور واکسن سینوفارم را به شرط کامل شدن واکسیناسیون به رسمیت می‌شناسند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط همشهری آنلاین منتشر شده، آمده است: اگرچه بیشتر کشورها به شرط واکسیناسیون کامل، انجام تست پی‌سی‌آر یا قرنطینه دوهفته‌ای به مسافران مجوز ورود می‌دهند. از آنجا که مقامات سلامت هر کشوری اختیار تصمیم‌گیری درباره پذیرفتن واکسن‌هایی که مسافران تزریق کرده‌اند را دارند، پیچیدگی‌ها برای ورود به کشورهای مختلف، بیشتر از همیشه شده است.

هزینه آزمایش پی‌سی‌آر در هر دو سوی مبدا و مقصد، هزینه دو هفته اقامت اجباری در هتل، هزینه زندگی دو هفته بیشتر از حد برنامه‌ریزی‌شده در مقصد به‌دلیل اجبار به قرنطینه، به‌اضافه قیمت چندبرابرشده پروازهای بین‌المللی همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا سفرهای غیرکاری و غیراضطراری به‌شدت پرهزینه‌تر شوند و توجیه اقتصادی نداشته باشند.

در کنار تمامی این پیچیدگی‌ها، برای کشورهایی مانند ایران که بیشتر از واکسن سینوفارم استفاده شده سفر به تعداد زیادی از کشورها مقدور نیست زیرا درحال حاضر فقط حدود ۷۰ کشور جهان درصورتی که افراد به‌صورت کامل با واکسن سینوفارم واکسینه شده باشند، به آنها اجازه ورود به مرزهای خود را خواهند داد.

اکثر کشورهای اروپایی به مسافرانی که سینوفارم دریافت کرده‌اند مجوز ورود نمی‌دهند زیرا تنها واکسن‌های تولید خود را به رسمیت می‌شناسند.

کشورهایی که سینوفارم را به رسمیت می‌شناسند

کشورهای اروپایی‌ای که مسافران واکسینه‌شده با سینوفارم را به مرزهای خود راه می‌دهند کشورهای اتریش، مجارستان، ایسلند، بلاروس، صربستان، مقدونیه، اسپانیا، سوئد، سوئیس، قبرس، فنلاند، گرجستان، هلند و یونان هستند.

اسپانیا جزو نخستین کشورهای اروپایی‌ای است که تصمیم گرفت به واکسینه‌شده‌های سینوفارم اجازه ورود دهد. بیشتر کشورهای اروپایی تنها به مسافرانی اجازه ورود می‌دهند که واکسن‌های تأییدشده آژانس دارویی اروپا را تزریق کرده باشند.

در آسیا کشورهای عراق، چین اندونزی، بحرین، قزاقستان، پاکستان، مالدیو، مالزی، لبنان، سریلانکا، تایلند، فیلیپین و امارات به مسافرانی که کارت واکسن سینوفارم داشته باشند مجوز ورود می‌دهند.

تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی مانند مصر، تونس، آنگولا، سنگال، سیرالئون و سومالی و تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل، آرژانتین و ونزوئلا واکسن سینوفارم را برای ورود به مرزهای خود مجاز اعلام کرده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *