شتاب باورنکردنی خودروی اوتلوی چینی

چین به عنوان یکی از بزرگترین بازرهای خودرو در جهان شناخته شده است. صنعت خودروسازی در این کشور روز به روز در حال گسترش است و خودروسازان چینی به ساخت محصولات خیره‌کننده خود ادامه می‌دهند.

به گزارش تجارت ایران و چین، یک محصول دیگر از شرکت خودروسازی “فارنووا اتومیتیو” در بازار چین عرضه شده است که در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن دارد. این خودرو که اوتلو نام دارد به واسطه شتاب فوق‌العاده‌اش مشهور شد. وب‌سایت “کارنیوز چاینا” نوشت: اوتلو با پیشرانه ۱۸۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۲هزار نیوتن متری، در زمان خیره‌کننده ۱.۸ ثانیه سرعت‌اش از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط همشهری آنلاین منتشر شده، آمده است: رکوردی که هیچ خودرویی تاکنون به آن دست پیدا نکرده است. البته این ادعا هنوز بر روی زمین امتحان نشده و همه چیز فعلا بر روی کاغذ قرار دارد، ولی مهندسان این کارخانه می‌گویند که ابرخودرویی که ساخته‌اند، چنین توانایی را دارد.

همچنین گفته شده که حداکثر سرعت اوتلو به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قیمت این خودرو تقریبا ۲۸۸ هزار دلار برآورد شده است.

«فارنوا اتومیتیو» شرکتی است که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر شنژن استان گوانگدونگ قرار دارد. این شرکت قرارداد همکاری استراتژیک با کوانتو موتورز پکن، سازنده خودروهای اسپورت برقی دارد؛ شرکتی که با خودروی کی۵۰ خود مشهور شد، اما در حال حاضر هیچ خودرویی تولید نمی‌کند.

فارنووا و کیانتو کارخانه جدیدی را در شهر چانگده در استان هونان راه‌اندازی می‌کنند. در این میان باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که اوتلو بر اساس پلتفرم کی۵۰ ساخته شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *