پیام دولت ایران به جمهوری خلق چین چه بود؟

دولت جدید ایران توجه ویژه‌ای به گسترش همکاری‌های با کشورهای همسایه به خصوص اصلی‌ترین شریک تجاری خود یعنی چین دارد. اخیرا ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، بر این موضوع تاکید کرده است.

به نظر این موضوع هم برای دولت چین، که به دنبال گسترش هر چه بیشتر مبادلات بین المللی و همه گیری استفاده از یوآن است، مهم باشد. در حال حاضر یوآن چین در بازار ارز ایران 4 هزار و 375 تومان نرخ دارد.

به گزارش کاماپرس، رئیسی در پیامی به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین خطاب به شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور، نسبت به آغاز فصل نوینی از روابط این دو کشور ابراز امیدواری کرد. رئیس جمهور ایران به گسترش و ارتقا همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی خوش بین است.

بیشتر بخوانید:

ابراهیم رئیسی در این پیام به گسترش همکاری‌های ایران و چین در قالب ابتکار جاده-کمربند اشاره کرده است. به اعتقاد رئیسی ایران و چین می‌توانند با همراهی راهبردی و همکاری برد، برد در همه زمینه‌ها، امکان تحقق چند جانبه گرایی حقیقی را فراهم کنند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

چین مدتی است که گسترش فعالیت‌های تجاری خود در خاورمیانه و کل جهان را به صورت جدی دنبال می‌کند. به اعتقاد برخی صاحبنظران، شرایط و قابلیت‌های کنونی ایران بهترین فرصت برای عملیاتی کردن این تصمیم دولت چین است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *