مردم چین غرق در شادی

مردم چین در جشن روز ملی و هفتاد و دومین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین با برگزاری جشن‌های مختلف غرق در شادی هستند.

به گزارش تجارت ایران و چین، رادیو بین‌المللی چین اعلام کرد: مردم چین در روز جشن ملی و همچنین هفتاد و دومین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین در همه جا پرچم کشور را به اهتزاز درمی‌آورند. سرود “راهپیمایی داوطلبان” از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. در چنین روزی مردم چین از سرزمین مادری خود تقدیر می‌کنند و مدام از این واژه برای تبریک این روز به یکدیگر بکار می‌برند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: در طول تعطیلات روز ملی، بخش‌های مختلف استان «هه بئی» برگزاری فعالیت‌های منحصر به فرد و متنوع تناسب اندام را متناسب با ویژگی های فرهنگ تاریخی و منطقه‌ای خود، سازمان‌دهی و اجرایی کرده است.

این فعالیت‌ها ضمن اینکه اقدامی مفید در راستای جلوگیری و کنترل اپیدمی ویروس کرونا محسوب می‌شوند، فرصت تمرین توده‌های مردمی و شادی آنها با حضور در فعالیت‌های ورزشی را نیز فراهم می آورد.

هنرهای رزمی در جشن روز ملی

در پارک «ووشو» در شهرستان «دونگ‌گوانگ» در شهر «کانگجو»، پرتوهای صبحگاهی خورشید روی صورت مردمی که در حال تمرین هنرهای رزمی هستند، می تابد؛ کانگجو زادگاه هنرهای رزمی چین محسوب می شود. بیش از 50 نوع هنر رزمی وجود دارد که از این شهر چین سرچشمه گرفته و گسترش پیدا کرده اند.

در طول انجام اقدامات مربوط به جلوگیری و کنترل اپیدمی کرونا، همه مردم کانگجو با احتیاط به رعایت فاصله اجتماعی پرداختند و مربی تمرینات رزمی آنها آموزش‌هایی که نیاز به تماس فیزیکی داشته اند را با آموزش‌های شخصی و هدایت حرکات فردی جایگزین کرده است که این روال، نه تنها خطر ابتلا به عفونت ویروسی کرونا را کاهش می دهد بلکه باعث می شود کسی از لذت ورزش محروم نگردد.

«یانگ جینگ» عاشق ووشو، می‌گوید که ترجیح داده است تعطیلات روز ملی چین را با انجام هنرهای رزمی سپری کند. او می گوید: «مردمی که بدنی قوی دارند، کشور را قدرتمندتر می‌سازند. آرزویم برای سرزمین بزرگ مادری ام رفاه بیشتر است.»

در ماه اکتبر، آب و هوای پائیز بیشتر حس می‌شود؛ «جانگ فی هوا» شهروند ووهانی است که همراه با خانواده اش از منطقه شهری حرکت کرده و با خودرو به پارک جنگلی ملی «مولان تیانچی» رسیده است.

«شینگ های‌یان» یک کارمند پزشکی در «هوهوت» واقع در منطقه خودمختار مغولستان داخلی و داوطلب موزه مغولستان داخلی است؛ او می گوید: «من در تعطیلات امسال روز ملی، ضمن شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه موزه، در نظر دارم فرزندانم را به نمایشگاه‌های مختلف ببرم و به تماشای فیلم بنشینیم تا فرزندانم درک به مراتب جامع تری از تاریخ حزب ما و توسعه کشورمان به دست بیاورند.»

از دیدگاه مردم چین، پیشرفت کشور از مبارزات فردی جدا نیست و شادی زندگی‌های فردی را نیز نمی توان جدا از حمایت و پشتیبانی یک کشور قدرتمند در نظر گرفت.

در حال حاضر هنگ کنگ با اعلام و اجرای قانون امنیت ملی و اجرای کامل اصل «میهن پرستان حاکم بر هنگ کنگ» توسط سیستم جدید انتخاباتی، در حال ایجاد شرایط و فضایی جدید برای گذار از هرج و مرج به سمت حکومت و رفاه است و شهروندان هنگ کنگی نیز به ابراز میهن پرستی اشان افتخار می کنند.

مردم چین کشورشان را دوست دارند و کشورشان نیز از آنها مراقبت می‌کند و به فکر مردم خود است؛ این یک حقیقت ساده و در عین حال نیروی محرکه حرکت رو به جلوی جامعه محسوب می‌شود؛ میهن پرستی، ساده ترین، صادقانه ترین و عمیق ترین احساس حاکم در قلب هر شهروند چینی است!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *