شروع نبرد چین و آمریکا در حوزه بورس

اخیرا روابط تجاری آمریکا و چین دچار تنش زیادی شده و به نظر کارشناسان این موضوع روی بورس آمریکا هم اثر گذاشته است. اکنون بورس آمریکا به دنبال محدود کردن و اخراج شرکت‌های چینی است.

موضع گیری‌های متعدد آمریکا باعث شده تا چین به دنبال گسترش روابط خود با کشورهای آسیایی و به کارگیری یوآن در جریان مبادلات بین المللی باشد. در حال حاضر ارزش هر یوآن چین در بازار ایران با رشد 20 تومانی نسبت به دیروز، 4 هزار و 385 تومان است.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر رگولاتوری‌های بورس آمریکا شمارش معکوسی را آغاز کرده‌اند که بسیاری از شرکت‌های چینی را مجبور به ترک بورس سهامی آمریکا می‌کند. این اقدام باعث تفرقه شدیدتر بین دو اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد و روی دو هزار میلیارد دلار دارایی سرمایه گذاران 200 شرکت چینی اثر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، ترامپ در اواخر سال ۲۰۲۰ قانونی را امضا کرد که براساس آن معامله سهام در شرکت‌های خارجی که مستندات نظارتی آن‌ها سه سال متوالی در اختیار رگولاتوری‌های آمریکا قرار نگیرد ممنوع می‌شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

رگولاتوری‌های آمریکا سال‌ها است که به عدم شفافیت کامل در شرکت‌های چینی اعتراض دارند. آن‌ها معتقدند که چین مستندات لازم را ارائه نمی‌کند و مذاکرات صادقه نیستند. در مقابل کشور چین چندین مرتبه اعلام کرده که با «سیاسی شدن مقررات بورس» مخالف است و از مذاکره برای رسیدن به راه‌حل استقبال می‌کند. اما گویا آمریکا در این مورد هم راه ناسازگاری را با چین در پیش گرفته است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *