عدم دسترسی به ویندوز 11 برای کاربران چینی

دولت چین ورود تراشه‌های TPM را به این کشور ممنوع کرد، به این ترتیب کاربران چینی نمی‌توانند بر روی دستگاهشان ویندوز 11 را نصب کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، در حالی که مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 11 را برای کاربران به صورت رایگان بروزرسانی کرد، کاربران چینی از این امر مستثنی هستند زیرا که دولت چین ورود تراشه‌ی TPM را که برای نصب ویندوز 11 نیاز است به این کشور ممنوع کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط زومیت منتشر شده، آمده است: در واقع کاربران در حالتی می‌توانند به ویندوز ۱۱ کوچ کنند که دستگاهشان نه‌تنها سخت‌افزار سازگار با ویندوز ۱۱ داشته باشد؛ بلکه از تراشه‌ی TPM 2.0 نیز استفاده کند.

برخی از کاربران در حال خرید سخت‌افزار مناسب برای تجربه‌ی جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت هستند؛ اما چالش‌های موجود بر سر راه کاربران چینی فراتر از حد تصور است.

طبق قانونی که در چین وجود دارد، ورود تراشه‌ی TPM ساخت کشورهای دیگر ممنوع است و درنتیجه کاربران باید از سخت‌افزاری استفاده کنند که تراشه‌ی TPM آن توسط شرکت‌های چینی ساخته شده باشد.

همین امر سبب می‌شود بسیاری از کاربران چینی شانس تجربه‌ی ویندوز ۱۱ را از دست بدهند؛ زیرا جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت برای نصب روی دستگاه‌های مختلف نیاز به تراشه‌ی TPM 2.0 دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *