ردپای چین در کسری تجاری آمریکا

یکی از مسائلی که باعث فشار روی دلار شده، مربوط به تداوم کسری حساب تجاری آمریکا است. بیشترین کسری حساب تجاری آمریکا به تجارت با چین مربوط می‌شود. این میزان کسری در حدود 28.1 میلیارد دلار اعلام شده است.

با توجه به افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا، دولت چین همواره برای افزایش مبادلات با کشورهای همسایه و رشد ارزش یوآن در مقابل دلار تلاش کرده است. هم اکنون هر یوآن چین در بازار ارز ایران، 4 هزار و 355 تومان قیمت دارد.

به گزارش کاماپرس، وضعیت کسری بودجه دولت آمریکا، احتمال انتصاب مجدد جروم پاول به عنوان ریاست فدرال رزرو را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه در دوران ریاست پاول، تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بالا رفته و فشار روی دلار در بازار ارز افزایش پیدا کرد. در این خصوص ریاست بانک مرکزی آمریکا هیچ اقدامی صورت نداده است.

بیشتر بخوانید:

چین در مقابل فشارها و کارشکنی‌های مداوم دولت آمریکا در حوزه تجاری، به تازگی یک شرکت صادرات محصولات دریایی آمریکایی را منشا کرونا معرفی کرد و روابط را با آن کاهش داد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

به علاوه پکن برای مقابله با فشارهای آمریکا، همچنان در حال کاهش حضور خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی این کشور است. به همین منظور محدودیت‌های چین درباره حضور شرکت‌های بزرگ این کشور در بورس آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *