احتمال وقوع هفدهمین طوفان در چین

چین چندی پیش شاهد وقوع سیل در برخی از مناطق خود بوده است که خسارت زیادی به این کشور وارد کرد، اکنون مقامات استان هاینان از پیش‌بینی وقوع هفدهمین طوفان خبر داده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، مقامات استان هاینان چین از احتمال وقوع هفدهمین طوفان در این کشور خبر داده‌اند. به همين منظور مسئولین هشدار سطح سوم را برای نزدیک شدن طوفان لیونروک صادر کرده‌اند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری صداوسیما منتشر شده، آمده است: درپی پیش بینی وزش باد شدید و طوفان، خدمات کشتیرانی در تنگه کیونگژو روز چهارشنبه متوقف شد. مقامات این استان چین اعلام کرده اند حمل و نقل از روز یکشنبه از سر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در غرب چین، در استان هاینان که چندی پیش جاری شدن سیل بی سابقه منجر به کشته شدن حداقل ۵۸ نفر شد، مقامات همچنان در حال پاکسازی اشیا، اجساد و بقایای خودرو‌هایی هستند که مانع تردد در جاده‌ها می‌شود.

هوای نامناسب زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس اعلام مقامات هاینان، بیش از ۴۹۵ هزار نفر تخلیه شده‌اند و خسارات وارده به میلیارد‌ها یورو رسیده است.

چندی پیش نیز طوفان “این فا” با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت نواحی شرقی چین را درنوردید. طوفان “این فا” در شهر جواشان باعث رانش زمین شد.

در برخی از نواحی دیگر سیستم حمل و نقل عمومی به حالت تعلیق در آمد و به مردم هشدار داد تا در خانه بمانند. این طوفان به دنبال سیل تاریخی بی سابقه رخ داد که موجب خسارت گسترده و کشته شدن ۵۸ نفر در نواحی مرکزی چین شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *