اهمیت فرهنگ کسب ‌و کار در چین

درک فرهنگ تجارت و کسب و کار در چین باعث ایجاد مسیری هموار برای پادشاهی در این قلمرو می شود. با وجود اینکه بیشتر تجار و فعالان اقتصادی صادرات و واردات به چین با این فرهنگ آشنایی دارند، اما این موضوع همواره یک چالش مهم برای تجارت با چینی ها است.

کارشناسان تجارت ایران و چین در این مطلب به اهمیت موضوع فرهنگ تجارت با چین پرداخته اند و آگاهی از آن می تواند موانع و چالش های پیش روی شما را در این مسیر هموار کند.

مزایای کسب و کار در چین

در آغاز، ممکن است از خود بپرسید که چرا در وهله اول باید در چین به تجارت پرداخت؟ خب، باید اذعان داشت که چین دومین غول اقتصادی دنیا به شمار می‌رود. به علاوه، چین یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان رشد اقتصادی را در دنیا و طی سال 2020 تجربه کرده است.

صنعت چین در زمینه‌های مختلف در حال شکوفایی است. این کشور بیش از 900 هزار میلیارد برای احداث «جاده ابریشم جدید» هزینه کرده است. هدف از این ابتکار، پیوند اقتصادی بین چین و دنیای غرب است. به نظر می‌رسد جنگ تجاری فعلی با ایالات متحده تأثیر چندانی بر اقتصاد چین نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آیا تجارت کردن در چین کار آسانی است؟ بسته شغل و پیشینه‌ای که دارید، موانع مختلفی ممکن است در سر راه تان قرار گیرند. شرکت‌های خارجی که با موفقیت در چین فعالیت می‌کنند، برای شروع موفقیت‌ها، باید اصلی به نام گوانکسی را مد نظر قرار دهند. آگاهی از فرهنگ و سنت چینی‌ها، حتی در حد چند کلمه، تأثیر به‌سزایی در ایجاد نگرش مثبت در مشتری یا شریک چینی دارد.

به علاوه، توصیه می‌شود از قدرت شبکه‌های اجتماعی و اینترنت غافل نشوید. فضای مجازی در بلندمدت به توسعه تجارت شما کمک می‌کند.

جنبه‌های مهم آغاز کسب‌وکار در چین عبارتند از:

  • ایجاد روابط تجاری
  • جنبه‌های مهم فرهنگی، سنتی و زبانی
  • شناخت از فضای مجازی
  • تمرکز بر روی بازار چین
  • آگاهی از بایدها و نبایدهای مهم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *