5 سایت مهم برای شروع تجارت در چین

صنعت چین در حال شکوفایی و گسترش است و این کشور هر لحظه به پیشبینی جایگاه اول اقتصاد جهان نزدیک تر می شود. باید این نکته را مدنظر داشت که چین بزرگترین بازار بنگاه به بنگاه یا همان B2B را در اختیار دارد و حتی از هنگ‌کنگ و اروپا هم جلوتر است.

چین بیشترین جمعی دنیا را داراست و مردم این کشور رابطه خوبی با فضای مجازی و دنیای دیجیتال دارند. بیش از 850 میلیون کاربر فعال چینی در فضای مجازی وجود دارد و این فرضت مناسبی برای بازاریابی در اختیار شرکت ها قرار داده است. کارشناسان تجارت ایران و چین در ادامه، فهرستی از برترین سایت های مخصوص تجارت بنگاه به بنگاه ارائه را معرفی می کنند:

1- Amazon.com: چون این سایت به زبان انگلیسی است، خریداران بین‌المللی را به خوبی به فروشندگان پیوند می‌دهد. این سایت بیش از 150 میلیون کاربر و 150 هزار فروشنده فعال دارد.

بیشتر بخوانید:

2- Tradewheel.com: هدف از طراحی این وبسایت، پیوند دادن فروشندگان چینی با کل دنیا است. برای سهولت در امر پیدا کردن محصول مورد نظر، بیش از 37 دسته‌بندی در آن قرار داده شده است. این وبسایت را می‌توان هم‌رده علی‌بابا دانست.

3- Globalsource.com: گلوبال‌ریسورس یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های فعال در حوزه تجارت بین‌المللی است. کاربران بیش از 240 کشور و 1.5 میلیون نفر از این وبسایت بهره می‌برند. البته تعداد فروشندگان و خریداران در این وبسایت در مقایسه با علی بابا کمتر است. اما یک تریدر واقعی می‌تواند به آسانی از گلوبال‌ریسورس بهره ببرد.

4- Amazon.cn: آمازون چین، نسخه مشابه آمازون آمریکایی است. با آمازون چین، فروشندگان خارجی می‌توانند اجناس و خدماتشان را به خریداران چینی ارائه دهند.

5- Chinabrands.com: این وبسایت نیز نقش پیوندی بین تولیدکننده چینی و خریدار خارجی دارد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد چاینا برندز، ایجاد صفحه‌ای برای کالاهای چینی دارای تخفبف است. اگر به دنبال تحویل سریع‌السیر محصول سفارشی‌تان هستید، چاینا برندز گزینه خوبی است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *