چین خواستار لغو تعرفه های تجاری آمریکا شد

رسانه‌های چین از درخواست مسئولین این کشور از ایالات متحده آمریکا در رابطه با حذف تعرفه‌های تجاری بر کالاهای چینی خبر داده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، دولت ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر کالاهای چینی تعرفه‌های تجاری سنگینی قرار داد. به همین سبب امروز شنبه 17 مهرماه 1400 “لیو هه” معاون نخست‌وزیر چین و عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور در تماس تصویری از “کاترین تای” نماینده تجاری آمریکا خواست تا تعرفه‌های تجاری بر کالاهای چینی را حذف کنند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شده، آمده است: در این گفتگو تاکید شد که روابط تجاری و اقتصادی چین – آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برای دو کشور و کل جهان برخوردار است و همکاری و تبادلات اقتصادی و تجاری دو جانبه میان پکن و واشنگتن باید تقویت گردد.

بیشتر بخوانید:

دومین نکته‌ای که در گفتگوی تصویری معاون نخست وزیر چین و نماینده تجاری آمریکا به آن پرداخته شد، تبادل دیدگاه دو طرف در زمینه اجرای توافق تجاری و اقتصادی چین و آمریکا بود.

این دو مقام ارشد چین و آمریکا در ادامه، نگرانی‌های اصلی‌شان را بیان کردند و در زمینه حل و فصل نگرانی‌های قانونی و مشروع دو طرف از طریق مشورت به توافق رسیدند.

«لیو هه» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین اظهاراتی را در ارتباط با لغو تعرفه‌های مازاد و تحریم علیه چین بیان کرد و به تشریح موضع خود در زمینه‌هایی از جمله الگوی توسعه اقتصادی چین و سیاست صنعتی این کشور پرداخت.

معاون نخست وزیر چین و نماینده تجاری آمریکا در این گفتگوی تصویری در زمینه ادامه تعامل با حفظ برابری و احترام متقابل توافق کردند تا از این طریق شرایط مطلوبی برای توسعه سالم روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه میان دو کشور و نهایتا احیای اقتصاد جهان فراهم گردد.

چین و آمریکا در ژانویه سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) فاز اول توافق تجاری را به عنوان بخشی از کاهش مرحله‌ای جنگ تعرفه‌ای بین دو اقتصاد بزرگ دنیا از سال ۲۰۱۸ میلادی امضا کردند.

طبق این توافق چین در طول یک بازه زمانی دو ساله از تاریخ اول ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۱، خدمات و کالاهای آمریکایی بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار و از جمله ۳۲ میلیارد دلار محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری خواهد کرد.

طبق داده‌های وارداتی چین، خرید محصولات کشاورزی تحت پوشش این توافق از آمریکا توسط چین تا آگوست سال جاری میلادی (۲۰۲۱)، ۹۲ درصد از هدف تعریف شده در فاز اول توافق تجاری میان این دو کشور را محقق ساخته است.

این در حالی است که داده‌های صادراتی آمریکا، ارائه شده از سوی ردیاب مؤسسه اقتصاد بین‌المللی پیترسون، نشان می‌دهد که ۸۹ درصد از هدف تعریف شده در توافق فوق بین پکن و واشنگتن جهت خرید کالاهای آمریکایی توسط چین تاکنون محقق گشته است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *