ارزش یوآن از دلار پیشی گرفت

ارزش یوآن چین طی معاملات جهانی بالا رفته و به گفته اداره تجارت خارجی چین، نرخ برابر پول ملی این کشور، به عنوان ارز چین، به 6.4604 واحد در برابر دلار آمریکا رسیده است. در حال حاضر قیمت یوآن چین در بازار ارز ایران در محدوده 4 هزار و 285 تومانی قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، نرخ برابری یوآن در برابر دلار مبتنی بر میانگین وزنی قیمت‌های ارائه شده از سوی بازارگردانان قبل از شروع به کار بازار بین بانکی در هر روز معاملاتی است. طی روز جاری ارزش یوآن چین در برابر دلار آمریکا به دلیل بلاتکلیفی‌های موجود در اقتصاد آمریکا و اشتغالزایی ضعیف و افزایش ریسک‌های تورمی در این کشور افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است که افزایش نرخ ارز یوآن توسط بازار تعیین می‌شود. ضمن اینکه این موضوع تا حدودی منعکس کننده قدرت اقتصادی چین است. همه گیری کرونا تاثیر بسیار زیادی روی سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا داشت و تا حدودی قدرت دلار را کم کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

این موضوع به همراه سیاست‌های مخرب تجاری آمریکا، باعث شد تا چین به فکر گسترش تجارت با همسایگان و شرکای تجاری خود باشد و از این راه محبوبیت یوآن را در عرصه بین المللی افزایش دهد. در واقع مجموعه این عوامل راه را برای تبدیل شدن یوآن به یک ارز بین المللی هموار کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *