در گفتگوی تجاری آمریکا و چین چه گذشت؟

چندی پیش رسانه‌ها از توافق آمریکا و چین برای برقراری نشستی تجاری خبر داده‌اند. این گفتگو روز شنبه 17 مهر 1400 میان “لیو هی” و “کاترین تای” برگزار شد.

به گزارش تجارت ایران و چین،  با وجود تنش‌های اخیر میان آمریکا و چین در نهایت دو طرف به برگزاری نشستی تجاری رضایت داده‌اند. این گفتگوی تجاری و اقتصادی با حضور “لیو هی” معاون نخست وزیر و عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و “کاترین تای” نماینده تجاری ایالات متحده برگزار شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: اولین موضوعی که میان معاون نخست وزیر چین و نماینده تجاری آمریکا مطرح شد آن بود که روابط اقتصادی و تجاری میان چین و آمریکا از اهمیت زیادی برای دو کشور و جهان برخوردار است و مبادلات اقتصادی و تجاری دوجانبه باید تقویت شود.

طرفین در این گفت و گو در مورد اجرای توافقنامه اقتصادی و تجاری میان چین و ایالات متحده تبادل نظر کردند.

همچنین هر دو طرف نگرانی های اصلی خود را بیان کردند و توافق کردند که نگرانی های مشروع یکدیگر را از طریق مشورت حل کنند.

به گزارش شینهوآ، طرف چینی در این گفت و گو در مورد لغو تعرفه ها و تحریم های اضافی اظهارنظر کرد و موضع خود را در مورد موضوعاتی مانند مدل توسعه اقتصادی چین و سیاست صنعتی بیان کرد.

براساس این گزارش، دو طرف توافق کردند که با نگرش برابر و احترام متقابل به ارتباط خود ادامه دهند تا شرایط مطلوبی را برای توسعه سالم روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه و بهبود اقتصاد جهانی ایجاد کنند.

آمریکا در حالی برای مراودات تجاری با چین وارد مذاکره می شود که سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) به تازگی از ایجاد یک مرکز ماموریتی چین خبر داد تا بر خطرات امنیت ملی آمریکا که از سوی چین نشات می‌گیرند، متمرکز شود.

سازمان سیا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد این گروه جدید برای مقابله کامل سازمانی و رسیدگی به چالش‌های جهانی از سوی چین به عنوان رقیب کلیدی آمریکا تشکیل می‌شود.

ویلیام جی برنز رییس سازمان سیا گفت مرکز ماموریت چین کار جمعی ما برای مقابله با مهمترین تهدید ژئوپولیتیکی برای آمریکا در قرن بیست و یکم که دولت چین است، تقویت خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *