روزنه‌ های بهبود روابط چین و آمریکا

اخبار بین المللی گویای این است که روسای جمهور آمریکا و چین در یک گفت و گوی اینترنتی بر سر تداوم مناظرات با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. چین با بالا گرفتن درگیری‌اش با آمریکا، به دنبال حذف دلار از تعاملات تجاری و گسترش استفاده از یوآن بود. در حال حاضر هر یوآن چین در بازار ارز ایران، 4 هزار و 345 تومان قیمت دارد.

به گزارش کاماپرس، دولت چین از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به لحاظ سیاسی روابط مناسبی با آمریکا نداشته و این تنش‌های در مناسبات تجاری این دو کشور بسیار موثر بوده است. اما با فراهم شدن روابطسیاسی مناسب بین دو کشور ارزش دلار رشد خوبی پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

چین یکی از اصلی‌ترین سرمایه گذاران خارجی در آمریکا به شمار می‌رود. با توافق طرف آمریکایی و چینی در جریان گفت و گوی اینترنتی این امیدواری وجود دارد تا مناسبات سیاسی این دو کشور بهبود پیدا کند. اگر این اتفاق رخ دهد موج تازه‌ای از سرمایه توسط اتباع این کشور روانه بازارهای مالی آمریکا خواهد شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در حال حاضر کسری تجاری آمریکا بسیار بالا رفته و این مسئله تا حدودی مانع از افزایش ارزش دلار می‌شود. بیشترین میزان کسری تجاری آمریکا هم مربوط تجارت با چین است. قاعدتا بهبود روابط آمریکا و چین این شرایط را تغییر داده و فشار را از روی دلار برمی‌دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *