تفاهم‌ نامه همکاری اتاق بازرگانی هرمزگان و نینگبو چین

اتاق بازرگانی هرمزگان و شورای توسعه تجارت بین‌المللی نینگبو چین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، در وبینار امروز 21 مهرماه 1400 تفاهم‌نامه همکاری ما بین اتاق بازرگانی هرمزگان و شورای توسعه تجارت بین‌المللی نینگبو چین امضا شد. در این رویداد مجازی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین، شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس و اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی نیگبو شرکت کردند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان بیان کرد: سال‌هاست که کشور در قلمروهای مختلف علمی و فنی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، هنری و ورزشی همکاری‌های نزدیک و دوستانه‌ای دارند و جدا از اینکه مناسبات آنها یکی از دیرینه ترین روابط میان دور کشور در جهان با قدمتی بیش از ۲ هزار سال است، همچنان از مهم‌ترین مناسبات نیز محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بدون شک کلیدی‌ترین کشور برای تنوع بخشیدن به بازار انرژی و وصل کردن چین به خاورمیانه و آسیانی میانه کشور ایران است و در این میان استان هرمزگان به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور سهم عمده‌ای در اقتصاد دارد که توجه بسیاری از کشورهای اروپایی را به خود جلب کرده است.

صفا بیان داشت: یکی از مولفه‌های مهم در گسترش روابط اقتصادی ایجاد ساز و کارهایی برای ارتباط مستقیم بین تجار دو کشور است که اتاق بازرگانی هرمزگان می‌تواند به عنوان حلقه واسط نقش عمده‌ای را ایفا کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه به توسعه تجارت استان هرمزگان و نینگبو چین خوشبین هستم، بیان داشت: ما خواهان تسهیل در اعزام و پذیرش‌ها و ارتباط مستقیم بین تجار استان هرمزگان و نینگبو هستیم.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *