هند و چین به دنبال تصاحب بازار خودروهای برقی تسلا

در حالی که ساخت خودروهای برقی در جهان رو به افزایش است، شرکت تسلا قصد دارد در کشورهای چین، هند و آلمان ساخت محصولاتش را گسترش دهد.

به گزارش تجارت ایران و چین، نیتین گادکاری وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای و بزرگراه‌های کشور هند از تسلا خواست محصولاتی که در چین تولید می‌کند در منطقه جنوب آسیا نفروشد. این در حالی است که تا به حال خودروهای برقی تسلا در هند عرضه نشدند. گویا هند قصد دارد از چین پیشی بگیرد. گادکاری همچنین عنوان کرد: این شرکت خودروسازی باید محصولاتش را در هند تولید کند و از همین جا به کشورهای دیگر بفروشد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از گیزموچاینا منتشر شده، آمده است: علاوه بر آن تسلا باید به تهیه کنندگان محلی اتکا کند. وی در ادامه افزود: قیمت مدل های خودرو تسلا در هند حدود ۳۵ لاخ (۴۶ هزار دلار) خواهند بود و دولت سعی دارد به این شرکت کمک کند تا خودروهای برقی اش را وارد کشور کند.

در ماه آگوست تسلا اعلام کرد: تاییدیه ساخت یا واردات ۴ مدل از خودروهای برقی اش به هند را دریافت کرده است.

در حال حاضر خودروهای این شرکت در آمریکا و چین ساخته می شوند. البته تسلا منتظر تاییدیه نهایی کارخانه‌ای جدید در آلمان است. در این میان هند نیز به دلیل اختلاف با چین سعی دارد زنجیره ذخایر خود را بدون حضور این کشور متنوع کند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *