اثر کرونا بر اوضاع اقتصادی چین

در حالی که 48 ساعت پیش ارزش یوآن توانسته بود از دلار پیشی بگیرد، امروز ارزش دلار در مقابل بیشتر ارزها افزایش پیدا کرد. در حال حاضر قیمت یوآن چین در بازار ارز ایران در محدوده 4 هزار و 215 تومان قرار دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، شیوع کرونا و پیک‌های متعدد آن باعث شده تا ارزش پولی و اقتصاد کشورهای بزرگ جهان باز هم رشد چندانی نداشته باشد. با این حال دولت‌ها همواره برای بالا بردن سطح اقتصادی کشورشان برنامه ریزی و تلاش می‌کنند. دولت چین هم در این راستا اقداماتی مختلفی را انجام داده است. به خصوص اینکه به منظور بین المللی شدن یوآن برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده و اقداماتی انجام می‌دهد.

FILE PHOTO: Workers make Chinese flags at a factory in Jiaxing, Zhejiang province, China September 25, 2019. REUTERS/Stringer/File Photo

بیشتر بخوانید:

با این وجود بانک جهانی در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصادی کشورهای جهان اعلام کرد که همه گیری کرونا کماکان اصلی‌ترین ریسک مشترک بر سر راه اقتصاد جهانی است. در نتیجه با شیوع سویه‌های جدید کرونا انتظار بر این است که رشد اقتصادی جهان کمتر از چیزی باشد که قبلا تصور می‌شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

 

در این میان اعلام شده که رشد اقتصادی چین در سال آینده به 5.4 درصد خواهد رسید که نسبت به پیش بینی قبلی امسال مبنی بر رشد 8.5 درصدی کاهش قابل توجهی محسوب می‌شود. سال گذشته اقتصاد چین با رشد 2.3 درصدی به کار خود پایان داد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *