چین خواب خوش را از شرکت های اینترنتی گرفت

در ادامه سخت‌گیری‌های چین در خصوص فعالیت شرکت‌های اینترنتی در این کشور، بار دیگر وزیر صنعت چین اعلام کرد: با هرگونه انحصارطلبی شرکت‌های اینترنتی برخورد خواهد شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، پس از سخنرانی شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور حزب کمونیست چین مبنی بر اینکه کشورهای بزرگ فناوری و اینترنتی از کسب و کارهای کوچک حمایت کنند، موج برخورد با شرکت‌های اینترنتی که در فکر انحصار ثروت هستند، در این کشور ایجاد شد. در همین راستا وزیر صنعت چین نیز خاطرنشان کرد: باید تضمین شود بازیگران کوچک‌تر فضا و مجال کافی برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های خود را داشته باشند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: چین در یک سال اخیر برنامه‌هایی را برای قانون مند کردن روند اقتصاد آنلاین به اجرا گذاشته و در تلاش است از انحصارطلبی شرکت‌های بزرگی مانند علی بابا و تنسنت جلوگیری کند تا شرکت‌های اینترنتی کوچک‌تر و خلاق بتوانند فضای تنفس پیدا کنند.

 

بیشتر بخوانید:

در جولای گذشته وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین یک برنامه شش ماهه نظم بخشی را به اجرا گذاشت که هدف از اجرای آن مقابله با اختلال در نظم بازار، جلوگیری از تضییع حقوق کاربران اینترنت، حفظ امنیت داده‌ها و مقابله با تحمیل انبوه تبلیغات دیجیتال بود.

شیائو یاکینگ، وزیر صنعت و اطلاعات چین، در این مورد به خبرگزاری رسمی شینهوا گفته است: در حال حاضر، شرکت‌ها آگاهی خود را در مورد لزوم رعایت قوانین افزایش داده‌اند و برخی از مشکلات جدی قبلی حل شده است. مشکل بلوکه کردن متقابل رقبا برطرف شده و نمایش آگهی‌های متعدد نیز متوقف شده است.

شیائو افزود: این وزارتخانه با سایر بخش‌های دولتی و نیز صنعت همکاری خواهد کرد تا فضای بیشتری برای رشد شرکت‌های کوچک و متوسط در این بخش به وجود آید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *