حزب کمونيست چین شکست را نمی پذیرد

شاید برای اکثر دولت‌ها سوال شود که چگونه چین از ذلت اقتصادی به اوج رسید. به طوری که به دومین اقتصاد برتر جهان تبدیل شد. به عقیده‌ی اقتصاددانان، حال آنکه روند رشد در این کشور رو به کند شدن پیش می‌رود، جهان باید از افول چین نیز بترسد.

به گزارش تجارت ایران و چین، حزب کمونیست چین در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری در بخش توسعه، تحقیق و نوآوری همچنان اقتصاد خود را در اوج نگه دارد. اقتصاد چین در پی همه‌گیری کرونا، کمبود انرژی و افزایش قیمت کالاها روند کاهشی دارد. این در حالی است که حزب کمونیست چین شکست را نمی‌پذیرد و برای حفاظت از کاشته‌های خود تلاشش را دوچندان کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط دنیای اقتصاد منتشر شده، آمده است: با توجه به مشکلات انباشته، اقتصاد چین وارد طولانی‌ترین کندی رشد در دوران پس از مائو شده است. با پایان تعطیلات چهاردهه‌ای چین از مسیر کلی تاریخ خود، این کشور با ۲ روند ناخوشایند رو‌به‌رو است؛ «کند شدن رشد اقتصادی» و «محاصره استراتژیک»، دو روندی که پایان ظهور آن را رقم می‌زند.

سرمایه‌گذاری در نوآوری، چین را از کند شدن رشد نجات نمی‌دهد. و این رکود سیستم را متزلزل خواهد کرد چرا که تهدید دیگر، یعنی محاصره استراتژیک، حلقه آتش را تنگ‌تر می‌کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *