بهبود رشد اقتصادی چین و ارزش یوآن

طی چند روز اخیر ارزهایی مثل یورو، پوند و یوآن وضعیت بهتری در مقابل دلار پیدا کردند. نرخ برابری دلار 6.429 یوان چین اعلام شد. اکنون قیمت هر یوآن چین در بازار ارزی ایران به 4 هزار و 315 تومان رسیده که نسبت به روز گذشته 60 تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، افزایش سرعت واکسیناسیون و تعداد افراد واکسینه شده و همچنین کاهش محدودیت‌ها باعث رونق اقتصادی و رشد ارزش بسیاری از ارزهای مهم جهان شد. اطلاعات موجود بیانگر این است که رشد اقتصادی کشورهای مختلف هم در حال بهبود است. در خصوص کشور چین هم این شرایط وجود دارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

به گفته چوپینگ ژو، کارشناس امور اقتصادی چین در بانک چی پی مورگان، گویا اقتصاد چین با روزهای بد کرونایی خداحافظی کرده اما این بدان معنا نیست که اکنون رشدهای خیلی سریع اتفاق خواهد افتاد. بلکه به تدریج از سرعت رشد اقتصادی کاسته خواهد شد. اما رشد اقتصادی برای طولانی مدت در محدوده مثبت باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

چین اولین کشوری بود که به صورت گسترده با پیامدهای ویروس کرونا درگیر شد اما اکنون با کاهش سرعت شیوع این ویروس و بازگشایی تدریجی کسب و کارهایش توانسته تا حد زیادی به سطوح قبل از بحران بازگردد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *