قدرت نمایی کشتی های چین و روسیه در مرزهای ژاپن

رویترز نوشت: طبق اعلام دولت ژاپن 10 کشتی چینی و روسیه، روز دوشنبه در مرزهای آبی ژاپن از تنگه جداکننده جزیره هوکایدو عبور کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، 10 کشتی نظامی چین و روسیه در اقدامی هماهنگ از تنگه جداکننده جزیره هوکایدو در مرزهای آبی ژاپن عبور کردند. این اولین باری بود که ژاپن عبور کشتی‌های نیروی دریایی چین و روسیه در کنار یکدیگر از تنگه تسوگارو را تایید کرده که مرز بین ژاپن و اقیانوس آرام است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: هر چند این تنگه جزو آب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود اما روابط ژاپن و چین مدتهاست که به واسطه اختلاف بر سر جزایری در دریای چین شرقی تحت تاثیر قرار گرفته است.

معاون دبیرکل کابینه ژاپن امروز گفت: که دولت تحرکات کشتی های چین و روسیه را کاملا زیر نظر دارد. وی در ادامه گفت: ما به تلاش بی وقفه خود برای نظارت بر فعالیت‌ها در آب، آسمان و اطراف ژاپن ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن نیز در واکنش به تردد این کشتی ها اعلام کرده که هیچ تجاوزی به مرزهای این کشور نشده و قوانین بین‌المللی نیز نقض نشده است.

چین و روسیه در واکنش به ائتلاف ژاپن و آمریکا در 14-17 اکتبر اقدام به برگزاری یک رزمایش دریایی با حضور ناوهای جنگی مختلف کردند که به نوعی یک قدرت‌نمایی و هشدار به توکیو بود.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *