وانگ خطاب به آمریکا: دنیا را به کوکا کولا تبدیل نکنید

در حالی که آمریکا تلاش می‌کند کشورها را به جنگ علیه یکدیگر بکشاند، سخنگوی وزارت خارجه چین یکبار دیگر تاکید کرد که آمریکا نباید دنیا را به دو گروه “ما” و “آنها” تبدیل کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، راشاتودی نوشت: وزارت خارجه چین رفتار آمریکا در خصوص تحمیل دموکراسی خود به کشورهای دیگر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: آمریکا نباید دنیا را به دو گروه “ما” و “آنها” تبدیل کند. همچنین وی از تلاش آمریکا برای اجازه ندادن به کشورها برای شرکت در نشست آینده چین و اختلاف در جامعه بین‌الملل انتقاد کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز قبل (سه‌شنبه 27 مهر 1400) خود گفت: که کشورهای سراسر دنیا باید کنار هم جمع شوند تا باعث تقویت همکاری و هماهنگی بین‌المللی شوند و درعین حال بر چالش‌های پاندمی کرونا غلبه کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد کشورها باید به‌طور مشترک با چالش‌های جهانی روبه‌رو شوند و همچنین تأکید کرد که رهبران جهان نباید به‌سمت ذهنیت جنگ سرد بازگردند.

وانگ در پاسخ به سؤالی درباره موضع چین نسبت به نشست مجازی دموکراسی‌ها در ماه دسامبر گفت: با موضع سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه موافق است که گفته بود نشست دسامبر باعث ایجاد اختلاف در جامعه جهانی می‌شود و دنیا را به دو گروه “ما” و “آنها” تقسیم خواهد کرد.

وانگ تأکید کرد:  آمریکا نباید از دموکراسی برای ترویج هژمونی خود و صرفاً پیشبرد راهبرد خود استفاده کند.

وی در توضیح بیشتر منظور خود گفت: دنیا را به کوکاکولا تبدیل نکنید، جایی که یک کشور تولیدکننده دستورالعمل آن است و مابقی دنیا تنها از یک طعم بهره‌مند می‌شوند، با این کار کشورها از حق و آزادی برای حرکت در مسیرهای دموکراسی مدنظر خود محروم می‌شوند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *