مصرف بیش از حد نمک در گوشت فرآوری شده در آمریکا و چین

براساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی، دو کشور چین و آمریکا بالاترین میزان نمک در گوشت فرآوری شده و محصولات ماهی را در پنج کشور مورد مطالعه دارند.

به گزارش تجارت ایران و چین، استفاده بیش از حد نمک در غذا موجب فشارخون بالا می‌شود. همچنین نمک زیاد در برخی موارد به بیماری‌های قلبی، کلیوی و حتی مرگ می‌انجامد. در حالی که سازمان بهداشت جهانی میزان مصرف نمک روزانه را 2000 میلی‌گرم توصیه کرد، اما متوسط مصرف جهانی نمک، در سال 2010 حدودا دوبرابر افزایش یافت.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از مدیسن نت منتشر شده، آمده است: سازمان بهداشت جهانی هدف خود را کاهش ۳۰ درصدی مصرف نمک در جهان تا سال ۲۰۲۵ عنوان کرده است.

اگرچه پنج کشور در این مطالعه شیوه‌هایی برای کاهش مصرف نمک دارند اما میزان سدیم در گوشت فرآوری شده و محصولات ماهی در همه کشورهای منتخب بسیار زیاد بود.

بیشتر بخوانید:

محققان برچسب‌های تغذیه مواد غذایی ۲۶,۵۰۰ محصول در زنجیره‌های بزرگ سوپرمارکت‌ها در کشورها را بررسی کردند.

بر اساس این مطالعه، میزان نمک به طور کلی در چین (۱۰۵۰ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) بود و پس از آن ایالات متحده، آفریقای جنوبی، استرالیا و بریتانیا (۴۳۲ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) بیشترین میزان را داشتند.

فرآورده‌های گوشتی فرآوری شده شامل موارد زیر است: بیکن؛ کنسرو گوشت؛ گوشت منجمد؛ همبرگر گوشت؛ سالامی و گوشت پخته شده؛ سوسیس و کالباس؛ گوشت خشک؛ کباب؛ گوشت‌های طعم دار خام؛ ژامبون؛ و مرغ سرخ شده.

محصولات فرآوری شده ماهی شامل اقلام کنسرو شده، سرد، منجمد و موارد دیگر بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مصرف بیش از حد نمک در گوشت فرآوری شده در آمریکا و چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *