نفتکش چین مسیرش را از ایران به عربستان تغییر داد

چین و ایران در سال جاری، پنجاهمین سالگرد روابط میان خود را جشن گرفتند. با این‌حال اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه چین خرید نفت از ایران را 11 میلیارد دلار کاهش داده است و قصد دارد نفت بیشتری از عربستان وارد کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، طبق آمار ارائه شده توسط اتاق بازرگانی تهران صادرات نفت به چین در سال 2021 نسبت به سه سال قبل 11 میلیارد دلار کاهش داشته است. این در حالی است که دو کشور ایران و چین امسال پنجاهمین سالگرد روابط خود را جشن گرفتند. گفتنی است چین قصد دارد خرید نفت از عربستان را افزایش دهد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

hemat:

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط همشهری آنلاین و به نقل از تجارت نیوز منتشر شده، آمده است: دقیقا در همین دوره میزان فروش نفت کشور عربستان به چین رشد قابل توجهی داشته است.

عمان، عراق، کویت و امارات چهار کشور دیگر هستند که در این دوره میزان فروش نفت آنها به چین نیز افزایش یافته تا کاهش خرید نفت ایران توسط چین جبران شود.

با این حال در ماه آگوست ۲۰۲۱ میزان صادرات غیرنفتی ایران به چین بهبود یافته است. در واقع به نظر می‌رسد هرچند روند صادرات نفت ایران به چین کاهش یافته اما در بخش صادرات غیرنفتی این میزان روندی صعودی دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “نفتکش چین مسیرش را از ایران به عربستان تغییر داد

  1. احدی گفته:

    ما چه چیزی غیر از نفت و گاز و مواد خام کانی برای صادرات داریم.
    حالا که قیمت پایه نفت به ۸۵ داار رسیده و در حال صعود است فقط با این روش ما دلار و یورو را توی جیب عربها سرازیر می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *