5 نکته مهم و کاربردی برای توسعه تجارت با چین

درست است که هیچ برنامه از پیش‌ تعیین ‌شده‌ای برای موفقیت وجود ندارد، اما تجارت با چین راهکارهایی دارد که می تواند مسیر پیشرفت شما را هموار کند.  از طرفی، محیط تجاری چین می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. از همین رو، بسیاری از شرکت‌ها باید مهارت‌های کافی و مورد نیاز خاصی برای موفقیت کسب کنند. کارشناسان تجارت ایران و چین در ادامه به پنج عامل مهم برای توسعه تجارت در کشور چین اشاره می کنند:

1- برنامه‌ریزی، راه حل موفقیت است. داشتن آمادگی کامل و تعهد قبل از سرمایه‌گذاری در چین بسیار مهم است. چین بسیار پیچیده‌تر از آن است که انتظار می‌رود. از طرفی، بازار تجاری این کشور بسیار گسترده است و حتی ممکن است قوانین مختلفی در هر شهر برای زمینه‌های خاصی حکمفرما باشد.

2- درک درستی از محیط کسب‌وکارتان در چین داشته باشید. این نکته خیلی مهم است که چین را مثل محل زندگی‌تان در نظر نگیرید. خطرها را با دقت بررسی کنید و به بازار اشراف داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که شناخت کافی از بافت جمعیتی، صنعت و رقبای خودتان دارید.

3- با تصمیم‌گیرندگان مناسبی ارتباط برقرار کنید. این موضوع خصوصا در مواقعی که با بن‌بست روبه‌رو شده‌اید، حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

4- در صورت نیاز، از مشورت متخصصان بهره بگیرید. اگر می‌خواهید در چین موفق باشید، صرفاً نباید به درک از محیط تجاری این کشور بسنده کنید. اغلب، لازم است که از مشاوره تخصصی و وکلای ماهر در زمینه توصیه‌های استراتژیک و مقررات مهم بهره ببرید.

5- شریک تجاری‌تان را عاقلانه انتخاب کنید. باید رابطه خوبی با شریک تجاری خودتان داشته باشید و قبل از آغاز کسب‌وکار، انتظارات را معین کنید. زمان و منابع قابل توجهی باید برای درک انتظارات شریک تجاری صرف کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *