جنبه‌های مهم فرهنگ، زبان و سنت‌ها برای تجارت با چین

از آنجا که چین یکی از نخستین تمدنهای باستانی به شمار می‌رود، فرهنگ چینی نیز تأثیر بسزایی در فلسفه، فضیلت، آداب و سنت‌های کشورهای آسیایی داشته است. این نکته در امر تجارت بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش تجارت ایران و چین، جای تعجب نیست که سنتی‌ترین ارزش چینی‌ها، هماهنگی و هارمونی است. این ارزش با مهربانی، ادب، خرد، صداقت و وفاداری همراه است.

نحوه مذاکره در میان چینی‌ها

به خاطر داشته باشید که مذاکره امری مرسوم در فرهنگ چین است. به همین خاطر، طبیعی است که معمولاً قیمت بالاتری ارائه شود تا امکان مذاکره و چانه‌زنی وجود داشته باشد.

قسمت دشوار ماجرا آنجاست که اگر چیزی باب میل چینی‌ها نباشد، معمولاً آن را بیان نمی‌کنند. به عباراتی که نقش سرنخ دارند، توجه ویژه‌ای داشته باشید. مثلاً اگر فرد چینی می‌گوید «شاید بتوانیم این مشکل را حل کنیم و جایگزینی در نظر بگیریم» نشانه مثبتی برای شما است.

بیشتر بخوانید:

از طرف دیگر، باید بدانید که چینی‌ها گویش‌های مختلفی سخن می‌گویند. در عین حال، زبان انگلیسی در میان چینی‌ها رایج نیست. از هر 100 چینی، 1 نفر به زبان انگلیسی تسلط دارد. به همین خاطر، داشتن وبسایت، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با سئو و سایر موارد برای موفقیت حرفه‌ای شما الزامی هستند. به خاطر داشته باشید که مترجم گوگل همیشه نمی‌تواند برایتان کمک‌کننده باشد.

جهان‌بینی چینی‌ها

به طور کلی، باید به دیدگاه‌های خاص چینی‌ها احترام بگذارید. آن‌ها معمولاً ارزش خاصی برای سنت، جمع‌گرایی، جامعه، خانواده و سازمان‌ها قائل هستند. اگر خواهان موفقیت در تجارت با چینی‌ها هستید، باید خودتان را با ارزش‌ها و جهان‌بینی طرف مقابل وفق دهید. به علاوه، درمورد خاص بودن و لاکچری خدمات یا محصولات‌تان صحبت کنید.

با شرکای چینی در ارتباط باشید

در کشور چین، پیام‌رسان وی‌چت محبوبیت فراوانی دارد. بعد از آن، استفاده از ایمیل و برنامه‌هایی مثل زوم و گوگل هنگ‌اوت نیز می‌توانند جهت برقراری ارتباط مداوم با شریک تجاری چینی مؤثر واقع شوند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *