واکنش چین به انتقاد بازیکن ترک بسکتبال سلتیک درباره تبت

بازیکن ترک‌تبار تیم بسکتبال سلتیک، در پیامی خطاب به چین از اهداف خود برای “آزادسازی تبت” گفت.

به گزارش تجارت ایران و چین، انس کانتر بازیکن بسکتبال سلتیک در پیامی خطاب به چین از اهداف خود برای “آزادسازی تبت” گفت و رئیس جمهور چین را یک دیکتاتور خواند. وی با پوشیدن پیراهنی با عکس “دالایی لاما” رهبر بودیسم تبتی، رفتار دولت چین با مردم تبت را مورد انتقاد قرار داد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایسنا و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آمده است: کانتر که متنتقد سرسخت اردوغان نیز هست، گفت: آنها مجاز به مطالعه و یادگیری آزادانه زبان و فرهنگ خود نیستند. آنها اجازه دسترسی آزاد به اطلاعات را ندارند. به مردم تبت حتی اجازه عبادت آزادانه داده نمی‌شود. بیش از ۷۰ سال است که راهبان تبتی، راهبه‌ها، روشنفکران، نویسندگان، شاعران، رهبران جامعه، ورزشکاران و بسیاری دیگر بازداشت شده‌اند و به کلاس‌های بازآموزی سیاسی فرستاده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: خیلی‌ها شکنجه و تحت بازجویی‌های طولانی و حتی اعدام قرار گرفتند آن هم صرفاً به دلیل اعمال آزادی که من و شما برای خود مسلم تلقی می‌کنیم. چین هویت و فرهنگ تبتی را پاک می‌کند.

این صحبت‌ها باعث حذف برنامه‌های مربوط به تیم سلتیک در شبکه‌های ورزشی چین و حتی سایت‌های خبری این کشور و موتورهای جستجو شد.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به این موضوع گفت: تبت بخشی از چین است. ما از دوستان بی طرف در سراسر جهان برای تبت استقبال می‌کنیم.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *