شش نکته که قبل از راه‌ اندازی کسب‌ و کار در چین باید بدانید

چین همان کشوری است که ارزش‌ها و سیستم‌های آن هنوز هم توسط اکثر کشورها به صورت ناشناخته باقی مانده است. این غول آسیایی در حال حاضر، دومین بازار بزرگ مصرف‌کننده در جهان است و جمعیت زیادی از مصرف کنندگان را دارد که بدهی کم و پول زیادی برای خرج کردن دارند.

به گزارش تجارت ایران و چین، بسیاری از برندهای خارجی در بازار چین بسیار محبوب و از اقبال خوبی برخوردار هستند. اگر قصد دارید تجارت‌تان را به داخل چین گسترش دهید، باید عوامل فرهنگی و لجستیک متعددی را مدنظر داشته باشید که در ادامه به شش نکته مهم آن اشاره می شود:

1- اهداف بلندمدت را مدنظر داشته باشید. در هر جای دنیا، باید به مشتری ثابت کنید که خدمات‌تان را به صورت موقتی به او ارائه نخواهید کرد. به همین خاطر، مراقب سیگنال‌هایی باشید که به جامعه ارسال می‌کنید. یکی از استراتژی‌های موفقیت در این زمینه، همکاری با کسانی است که چشم‌انداز و ارزش‌هایی را که برای شرکت خود ارائه کرده‌اید، درک و در موفقیت بلندمدت شما سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

2- تفاوت‌های بزرگ فرهنگی مثل تقویم قمری را در نظر بگیرید. اکثر غربی‌ها تا حدودی از تفاوت‌های عمده در فرهنگ چین آگاه هستند و این موضوع می‌تواند تأثیر مهمی در موفقیت شرکت شما در این کشور داشته باشد. به عنوان مثال، رنگ‌ها می‌توانند معانی بسیار خاصی برای مردم چین داشته باشند. عامل مهم دیگر، تقویم قمری در چین است که برای مردم این کشور اهمیت به‌سزایی دارد، چون آن را نماد «خوش‌یمنی» می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

3- به بینشی که چینی‌ها نسبت به دنیا دارند، احترام بگذارید. علی‌رغم پیشرفت شگرف این کشور از دهه 90 میلادی تاکنون، چینی‌ها تعصب زیادی روی فرهنگ‌های اصیل‌شان دارند. جمع‌گرایی، مفهومی است که در چین مورد توجه قرار می‌گیرد.

4- به این بینش برسید که در کشور چین، حساب هیچ شرکتی از سیاست جدا نیست. سازمان‌های دولتی در چین، همه‌کاره هستند. گاهی اوقات، مقام‌های محلی ممکن است مهم‌تر از برخی مقامات مرکزی باشند.

5- مطابق فرهنگ و دیدگاه چینی‌ها با آن‌ها سخن بگویید. به عنوان مثال، طبقه متوسط و مرفه چینی اخیراً به خرید برندهای لوکس غربی روی آورده‌اند.

6- حتماً شرکای بومی استخدام کنید و از آن‌ها مشورت بگیرید. این موضوع خصوصاً برای چین صدق می‌کند، چون معمولاً تحلیلگران غربی به طرز اشتباهی از آن صحبت می‌کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *