پکن میزبان هفتمین سمینار بین المللی ایران‌ شناسی

هفتمین سمینار بین‌المللی “ایران‌شناسی” در دانشگاه پکن برگزار شد. این رویداد با همکاری مرکز پژوهش‌های فرهنگی ایران و مرکز پژوهش ادبیات شرقی انجام گرفت.

به گزارش تجارت ایران و چین، در این سمینار دو روزه 30 سخنران از دو کشور به بررسی مطالعات ایران در ⁧‫چین‬⁩ پرداختند. همچنین در این رویداد معاون دانشگاه پکن، مدیرکل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و جمعی از استادان، محققان، اندیشمندان چین و ایران و دانشجویان دانشگاه پکن در این سمینار حضور داشتند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

د‌ر گزارشی که توسط ایرنا و به نقل از رادیو بین‌المللی چین منتشر شده، آمده است: محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین هم در توییتی نوشته بود،: زبان و ادبیات فارسی و مطالعات ایرانشناسی در دانشگاههای چین با اقبال عمومی مواجه شده است و توسعه رشته چین شناسی در ایران نیز می‌تواند پیوندهای دو ملت باستانی را تحکیم بخشد.

هدف از برگزاری این سمینار، ضرورت تبادل هیات‌های علمی در حوزه ایران‌شناسی، تلاش برای ارتقای فعالیت محققان چینی درباره ایران و ایجاد فرصت‌های بیشتر در زمینه مطالعات و تحقیقات درباره ایران برای محققان و ایران شناسان چینی اعلام شده است.

«وانگ بو» معاون دانشگاه پکن در مراسم افتتاحیه این سمینار با استقبال گرم از مقامات و دانشمندان ایرانی و مهمانان حاضر در این نشست، اعلام کرد: دوستی بین چین و ایران دارای سابقه طولانی است.

بیش از دو هزار سال است که جاده ابریشم مردم چین و ایران را به هم پیوند داده است. امسال مصادف است با پنجاهمین سالگرد برقراری روابط رسمی چین و ایران و روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مرکز ایران‌شناسی دانشگاه پکن در گسترش همکاری و تبادلات دانشگاهی بین دو کشور نقش هدایت کننده ایفا کند.

«شی گوانگ» رئیس مرکز پژوهش‌های فرهنگ ایران و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن هم طی سخنانی به پیشرفت‌های صورت گرفته است.

در حوزه آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه پکن در چند دهه گذشته و نقش برجسته مرکز پژوهش‌های فرهنگ ایران در پژوهش و تبادلات فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور پرداخت و گفت: برگزاری هفتمین سمینار بین‌المللی ایران‌شناسی به گسترش تبادلات و همکاری فرهنگی و دانشگاهی دو کشور یاری خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *