رشد 16 درصدی درآمد مالی چین

دولت چین همواره به دنبال پیشبرد اقتصادی کشور و ارزش پول ملی خود است. داده‌ها و آمارها نیز بیان می‌کند که دولت چین در این خصوص نسبتا موفق عمل می‌کند. در حال حاضر قیمت یوآن چین در بازار ارز ایران به مرز 4 هزار و 335 تومان رسیده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، طبق اطلاعات موجود برنامه‌ها و تلاش‌های دولت چین برای پیشبرد مالی این کشور ثمر داشته و طی چند ماه اخیر رشد کرده است. داده‌های رسمی نشان می‌دهد که درآمد مالی چین در 9 ماهه ابتدایی سال میلادی جاری 16.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. داده‌های جدید وزارت مالی حاکی از آن است که درآمد مالی چین در زمان ذکر شده به 16.4 تریلیون یوآن، برابر 2.56 تریلیون دلار، رسید.

بیشتر بخوانید:

این کشور در حوزه درآمد مالیاتی هم رشد داشته و در این حوزه از بازه ژانویه تا سپتامبر 18.4 درصد افزایش را به ثبت رساند. درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده بزرگ‌ترین منبع کشور چین محسوب می‌شود که آن هم در همین محدوده زمانی ذکر شده 17.1 درصد رشد پیدا کرد و به 5.01 تریلیون یوآن رسید.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

البته هزینه‌های کشور چین هم در 9 ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل بالا رفته، اما میزان رشد درآمدی بیشتر و پاسخگوی هزینه‌ها بود

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *