واکسیناسیون 75 درصدی مردم چین

در حالی که تقریبا تمامی کشورها واکسیناسیون عمومی را شروع کردند، رئیس کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد بیش از 75 درصد از مردم این کشور در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش تجارت ایران و چین، “می فنگ” رئیس کمیسیون بهداشت  ملی چین از واکسیناسیون 75 درصدی مردم کشورش تا 1 آبان 1400 خبر داد. گفتنی است از میان یک میلیارد و 412 میلیون واجد شرایط برای تزریق، یک میلیارد و 68 میلیون نفر به صورت کامل واکسینه شدند و تا دیروز 2 آبان سال جاری 2 میلیارد و 245 میلیون دز تزریق شده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط فرتاک‌نیوز و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: چین به بزرگسالانی که دستکم ۶ ماه از آخرین تزریقشان گذشته باشد، دز یادآور تزریق می‌کند. اولویت با کارکنان ضروری، سالمندان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف است.

پادتن‌های ناشی از تزریق واکسن‌های سینوواک و سینوفارم ظرف چند ماه کاهش می‌یابند.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان چینی ضمن اعلام اینکه این کشور قصد تزریق مداوم دز‌های یادآور را ندارد ابراز امیدواری کردند که واکسن‌های بهتر و رویه واکسیناسیون مناسب‌تر در آینده به مصونیت قطعی مردم بی‌انجامد.

چین در بسیاری از مناطق ویروس کرونا را تا حد زیادی مهار کرده است و شیوع محلی این ویروس در مقایسه با دیگر کشور‌ها ناچیز است.

با این حال می‌ هشدار داد که خطر گسترش شیوع اخیر ویروس کرونا که ۱۰۰ نفر را در ۱۱ شهرستان بیمار ساخته وجود دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *