واکسیناسیون کودکان کم سن در چین

مسئولین بهداشت چین از واکسیناسیون کودکان کم‌سن خبر داده‌اند. پس از واکسینه 75 درصدی جمعیت این کشور، در جهت سیاست تحمل صفر در برابر شیوع کرونا چین تصمیم گرفته است واکسیناسیون کودکان 3 تا 11 سال را آغاز کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، در حالی که 11 استان در منطقه شمالی چین درگیر شیوع کرونا هستند و مقامات بهداشتی محدودیت‌های جدیدی اتخاذ کرده‌اند، دولت‌های محلی شهری و ایالتی در پنج ایالت چین از واکسیناسیون کودکان 3 تا 11 سال خبر داده‌اند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط همشهری آنلاین منتشر شده، آمده است: این گسترش کارزار واکسیناسیون در هنگامی آغاز می‌شود که بخش‌هایی از چین اقدامات جدید محدودکننده را برای مهار شیوع‌های کوچک کرونا اعمال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایالت شمال غربی گانسو در چین که اقتصادش عمدتا به گردشگری متکی است، روز دوشنبه پس از یافته شدن موارد جدید کووید-۱۹ همه محل‌های گردشگری‌اش را تعطیل کرد. به ساکنان مغولستان داخلی چین نیز دستور داده شده است که به خاطر شیوع کرونا در خانه بمانند.

کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۵ مرد جدید سرایت محلی کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور گزارش کرده است که چهار مورد آن به ایالت گانسو مربوط می‌شود. ۱۹ مورد دیگر در منطقه مغولستان داخلی یافت شده‌اند و بقیه در سراسر این کشور پراکنده‌اند.

چین از منع بیرون آمدن از خانه‌ها (لاک‌داون)، قرنطینه و آزمایش اجباری از آغاز پاندمی کرونا استفاده کرده و موارد عفونت محلی را عمدتا مهار کرده است. چین در عین حال ۱.۰۷ میلیارد نفر از جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری این کشور را کاملا واکسینه کرده است.

دولت چین به خصوص نگران انتشار سویه واگیرتر دلتای کرونا بوسیله مسافران و نیز واکسیناسیون حاضران در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ در ماه فوریه (اسفند) است.

تماشگران خارجی قبلا از حضور در این بازی‌ها منع شده‌اند و شرکت‌کنندگان در مسابقات در طول برگزاری آن باید در حبابی جدا از مردم باقی بمانند.

بیشترین واکسن‌هایی چین از آنها استفاده کرده است، واکسن‌های سینوفارم و سینوواک هستند که اثربخشی آنها بر ضد بیماری شدید بر اساس داده‌های کارآزمایی‌های منتشر شده تایید شده است.

اما هنوز دقیقا معلوم نیست این واکسن‌ها تا چه حدی باعث حفاظت در برابر سویه‌ی دلتای کروناویروس می‌شوند، هر چند مقامات چینی می‌گویند این واکسن‌ها در برابر این سویه‌ هم حفاظت ایجاد می‌کنند.

چین در ماه ژوئن (خرداد) دو واکسن – سینوفارم از انستیتوی فراورده‌های زیستی پکن و شرکت خصوصی سینوواک- را برای کودکان ۳ تا ۱۷ ساله تایید کرد، اما تا به حال فقط کودکان و نوجوانان ۱۲ سال و بالاتر را واکسینه کرده است.

پس از اینکه چین مجوز داخلی برای واکسیناسیون کودکان با این واکسن‌ها را صادر کرد، برخی از کشورهای دیگر نیز دادن این واکسن‌ها را به کودکان آغاز کردند. کامبوج از هر دو واکسن سینوواک و سینوفارم برای کودکان ۶ تا ۱۱ ساله استفاده می‌کند.

سازمان ناظر دارویی شیلی واکسن سینوواک را برای کودکان کمسن تا ۶ سالگی تایید کرده است. مقامات بهداشتی در آرژانتین واکسن سینوفارم را برای کودکان در سنین پایین تا ۳ سالگی تایید کرده‌اند.

بسیاری از کشورهای روبه‌توسعه که از دستیابی به واکسن‌های شرکت‌های غربی مانند فایزر و مدرنا محروم مانده‌اند، واکسن‌های چینی را خریده‌اند. چین تا ماه سپتامبر (شهریور) بیش از ۱.۲ میلیارد دوز واکسن را به کشورهای دیگر صادر کرده است.

شرکت سینوواک یک کارآزمایی اثربخشی واکسنش را در ۱۴۰۰۰ کودک در چندین کشور در ماه سپتامبر (شهریور) شروع کرده است. تایید این واکسن برای کودکان در چین بر اساس کارآزمایی‌های کوچکتر مرحله یک و مرحله دو بوده است.

واکسین سینوفارم نیز بر اساس کارآزمایی‌های کوچکتر مرحله اول و دوم برای کودکان تایید شده است. یافته‌های این کارآزمایی‌ها بعد در ژورنال‌های پزشکی دارای داوری همتا (بازبینی کارشناسان مستقل)‌ منتشر شدند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *