چرا اقتصاد چین در لبه پرتگاه قرار گرفته است؟

برخی کارشناسان حوزه اقتصادی معتقدند که اقتصاد چین این روزها شرایط مناسبی ندارد. هر چند کرونا برای چین یک فرصت بوده و منابع مالی آن را تا حدودی رشد داد اما رویکرد اقتدارگرایانه «شی» زمینه تعطیلی برخی حوزه‌های اقتصادی را به وجود آورد.

اگر چین دچار تلاطم اقتصادی شدید شود، ارزش پول و شرایط تجاری آن به شدت افت خواهد کرد. در حال حاضر هر یوآن چین در بازار ارزی ایران به محدوده قیمتی 4 هزار و 335 تومانی رسیده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، برخی از صاحبنظران حوزه اقتصادی معتقدند که اقتصاد چین در لبه پرتگاه قرار گرفته و شاید افول آن نزدیک شده باشد. از بهار سال جاری تاکنون پکن عرضه عمومی اولیه سهام را لغو و شرکت‌های تکنولوژی را به دلیل تخطی از قوانین «آنتی تراست» میلیاردها دلار جریمه کرد.

بیشتر بخوانید:

کل صنعت آموزش غیرانتفاعی این کشور تعطیل شدند و از همه بدتر بحران اورگراند اتفاق افتاد. همه این موارد باعث شده تا جهانیان به این موضوع فکر کنند که دولت چین برای جلوگیری از بحران شدید احتمالی آینده کاری صورت خواهد داد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

اما این تصمیم اگر منجر به بسته‌تر شدن اقتصاد این کشور برای تعویق بحران باشد، احتمالا مشکلات زیادی را در سطح جهان ایجاد خواهد کرد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *