چین در سراشیبی رشد اقتصادی

در حالی که اقتصاد چین روند صعودی خود را طی می‌کرد، شیوع نوع دلتای ویروس کرونا و کمبود انرژی در این کشور موجب شد تا روند رشد اقتصادی در سه ماهه سوم کند شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، کمبود انرژی در چین خاموشی‌های گسترده‌ای در بعضی از نقاط این کشور بوجود آورد تا این موضوع نیز ضربه‌ای به اقتصاد چین برساند. همچنین نوع دلتای کووید 19 و در پی آن افزایش قیمت کالاها  چرخه‌ی اقتصاد چین را کند کرد. دومین اقتصاد برتر جهان این روزها با بحران‌های متععدی روبرو است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم و به نقل از بلومبرگ منتشر شده، آمده است: پیامد این ضربه‌های متوالی به اقتصاد چین پایین آمدن پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از 7٫9 درصد به 5 درصد بوده‌است.

کند شدن روند رشد اقتصاد در چین به آسیا و سراسر دنیا هم سرایت و بازارهای متعدد مانند بازار فولاد و آهن که وابسته به فعالیت ساخت‌وساز در این کشور هستند را مختل کرده‌است.

دراین‌بین، کمبود برق در ماه گذشته تولید کارخانه‌ای در چین را محدود کرده و شاخص مدیران خرید در این کشور را پایین آورده‌است. به‌طوری‌که تولید در چین برای اولین‌بار از آغاز همه‌گیری کرونا وارد رکود شده است.

بیشتر بخوانید:

اقتصاددان‌های بلومبرگ عقیده دارند شوک‌های متعدد اقتصادی در چین مانند شیوع نوع دلتای کرونا، کمبود شدید انرژی و سخت‌گیری‌های قانونی به اقتصاد این کشور آسیب رسانده و روند رشد آن را در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به‌شدت کند کرده است.

در سایر نقاط دنیا هم شرایط مشابهی حاکم است.

تاجران در آمریکا منتظر جدیدترین اطلاعات در مورد تولید صنعتی، تولید کارخانه‌ای و بازار مسکن هستند تا شرایط اقتصاد را بسنجند.

تورم در انگلیس که در ماه سپتامبر با بیشترین سرعت طی 9 سال گذشته افزایش‌یافته بود، به 3٫2 درصد رسیده‌است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *