وانگ یی: تایوان آینده ای جز پیوستن به چین ندارد

وانگ یی در نشست گروه 20 که در رم برگزار شد، بار دیگر بر جدایی‌ناپذیری تایوان از چین تاکید کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، وانگ یی وزیرامورخارجه چین در نشست با گروه 20 در رم ایتالیا به این پرسش که آمریکا از مشارکت بیشتر تایوان در سازمان ملل و جامعه بین‌الملل حمایت می‌کند، پاسخ داد: تایوان آینده‌ای جز پیوستن به چین ندارد. بلومبرگ نوشت: مقامات چین در هفته گذشته هشدار داده بودند که تایوان می‌تواند ریسک بسیار زیادی بر رابطه میان پکن و واشنگتن اعمال کند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و

چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: وزیر امور خارجه چین در ادامه گفت: تاریخ و واقعیت‌های حقوقی مربوط به “چین واحد” چالش ناپذیر است و پیشرفت جمعیت 1.4 میلیارد نفری چین برای ترویج اتحاد صلح آمیز با کشور مادری تغییر ناپذیر است.

در بیانیه وانگ آمده است: کشورهایی که از روی عمد و نیت پیشنهادات خود را از طریق تایوان مطرح می‌کنند، هزینه این کار را خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید:

در روزهای گذشته نیز تسای اینگ ون رئیس تایوان در مصاحبه با سی‌ان‌ان رسما حضور نظامیان آمریکایی در خاک این کشور را برای آموزش سربازان تایوانی تایید کرد و گفت: یک گروه کوچک از نظامیان آمریکایی در تایوان مستقر هستند تا سربازان تایوانی را آموزش بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که “تعداد نظامیان آمریکایی مستقر شده در تایوان چقدر است”، گفت: تعداد آنها به اندازه‌ای که برخی تصور می کنند، نیست.

وزیر دفاع تایوان نیز تنها حاضر شده است تا به وجود همکاری‌های گسترده دفاعی و نظامی با آمریکا اشاره کند و توضیح بیشتری در خصوص ماموریت نظامیان آمریکایی مستقر شده در این کشور نداده است.

آمریکا نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد ولی مهمترین متحد تایوان و بزرگترین عرضه کننده تسلیحات به آن به شمار می‌رود.

وزارت خارجه چین پیش از این اعلام کرده است که آمریکا باید به همکاری‌های نظامی و فروش تسلیحات به تایوان پایان دهد تا مانع از لطمه خوردن به روابط دوجانبه شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *