کمبود سوخت دیزل در چین

در پی کمبود انرژی در چین و با بالا رفتن قیمت زغال‌سنگ و گاز طبیعی، استفاده از سوخت دیزل برای تولید برق و نیرو در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، استفاده از دیزل در تولید نیرو، برای رانندگان کامیون دردسر جدی را آغاز می‌کند. خودروهای سنگین برای ادامه فعالیت خود به سوخت دیزل نیاز دارند که کمبود آن، موجب بروز اختلال دیگری در چین می‌شود. جایگاه‌های عرضه سوخت در بعضی از نقاط چین میزان دیزل فروخته شده به مشتریان را محدود کرده‌اند تا از کمبودهای گسترده اجتناب کنند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط دنيای اقتصاد و به نقل از ایسنا و به نقل از بلومبرگ منتشر شده، آمده است: صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های فروش سوخت بعضی مناطق در جنوب‌غربی و شرق چین شکل گرفته است.

یک واسطه کامیون در استان شمالی هیبی به کایشین‌گلوبال گفت: با افزایش قیمت‌ها، خودروهای دیزلی به سختی می‌توانند سوخت کافی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

جیره‌بندی دیزل در جایگاه‌های عرضه سوخت چین در شرایطی روی می‌دهد که دومین اقتصاد بزرگ جهان با بحران برق و کمبود زغال‌سنگ و جهش قیمت گاز طبیعی در آسیا دست و پنجه نرم می‌کند.

قطع برق و خاموشی‌ها، روند رشد اقتصادی چین و زنجیره تامین جهانی که بخش بزرگی از آن در این کشور واقع شده است را تهدید می‌کند.

نشریه ساوت‌چاینا مورنینگ‌پست روز چهارشنبه گزارش کرد کارخانه‌های بسیاری در ایوو واقع در استان ژیجیانگ که قطب صادرات چین است، به دلیل قطعی‌های برق تولیدشان را کاهش داده‌اند.

افزایش قیمت‌های زغال‌سنگ و کمبود برق در چین، روند رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم امسال را آهسته کرده است و اکنون بیم آن می‌رود که در سه‌ماهه چهارم به زنجیره تامین جهانی سرایت کند.

قطی برق و افت سرمایه‌‌گذاری در املاک پس از بحران بدهی شرکت اورگرند، به رشد اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین در سه ماهه سوم منجر شد.

تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم به میزان ۹/ ۴‌درصد در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته رشد کرد که پایین‌تر از نرخ رشد ۲/ ۵‌درصد پیش‌بینی شده از سوی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.

بر اساس گزارش اویل‌پرایس، کندی رشد اقتصادی چین و کاهش مصرف برق در کارخانه‌ها ممکن است اختلال زنجیره تامین جهانی را تشدید کند. این زنجیره‌های تامین در حال‌حاضر از کمبود شدید تراشه و تاخیر در ارسال مواداولیه مختلف مختل شده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *