اس 500 روسی در اختیار چین

روسیه از پیش‌فروش سامانه‌های اس 500 خود به متحدان چینی و هندی خود خبر داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، به محض رفع نیاز داخلی ارتش روسیه پیش‌فروش سامانه‌های پدافندی اس 500 به کشورهای هند و چین شروع می‌شود. بدون شک این موضوع موجب بروز نگرانی آمریکا می‌شود. ولادیمیر پوتین نیز از در اختیار گذاشتن این سامانه به متحدان هندی و چینی خود پس از رغع نیاز ارتش روسیه خبر داد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از اسپوتنیک منتشر شده، آمده است: به گفته مدیریت آژانس همکاری‌های نظامی روسیه، همه شرکای قدیمی و همچنین کشورهایی که از روابط متقابل قابل پیش بینی با مسکو برخوردارند؛ از جمله چین و هند، می‌توانند صاحبان آتی این سامانه پیشرفته باشند که برای رهگیری موشک های بالستیک قاره پیما و موشک‌های کروز فراصوت طراحی شده و تا شعاع ۶۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.

پیش بینی فروش اس-۵۰۰ به چین و هند، درحالی است که فروش اس-۴۰۰ روسی به ترکیه به یکی از جنجالی ترین موارد اختلاف آنکارا-واشنگتن تبدیل شده است. آمریکا مدعی است این اقدام به تضعیف دیوار دفاعی ناتو منجر می‌شود.

هند هم در سال ۲۰۱۸ قراردادی ۵.۵ میلیارد دلاری با روسیه جهت خرید پنج سامانه موشکی اس-۴۰۰ امضا کرد که گفته می شود این اقدام در جهت دفاع هند در برابر پاکستان و چین صورت گرفته است.

امضای قرارداد مذکور، در عین حال باعث ایجاد اصطکاک با آمریکا شده است، چرا که طبق قانون تصویب شده در سال ۲۰۱۷، هر کشوری که با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه داد و ستد داشته باشد، ممکن است با تحریم‌ها مواجه شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *