واکنش چین به لغو مجوز فعالیت شرکت مخابراتی چاینا تله کام

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC)، رای به لغو مجگز فعالیت شرکت مخابراتی “چاینا تله کام” چین داده است. در این راستا وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به این موضوع واکنش نشان داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، پس از رای صادره از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده مبنی بر لغو مجوز فعالیت شرکت مخابراتی چاینا تله کام، وزارت صنعت و فناوری چین با صدور بیانیه‌ای از آمریکا خواست، از تعمیم مفهوم «امنیت ملی» و سرکوب شرکت‌های چینی بدون توجیه واقعی دست بردارد. این نهاد رسمی تاکید کرد که اقدامات لازم را برای حمایت از شرکت‌های چینی اوامه خواهد داد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: ایالات متحده روز گذشته مجوز شرکت مخابراتی «چاینا تله کام» چین را لغو و اعلام کرد. این شرکت باید خدمات خود را در ایالات متحده ظرف ۶۰ روز متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین آمده است: در سال‌های اخیر، ایالات متحده بارها شرکت‌های چینی را به بهانه امنیت ملی و بی‌توجه به واقعیت‌ها، تحریم کرده است.

این وزارت خانه می‌گوید: سرکوب غیرمنطقی شرکت‌های چینی با سوء استفاده از قدرت دولتی، نقض جدی قوانین اقتصادی و تجاری بین‌المللی است.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) دلیل لغو مجوز این شرکت چینی را «نگرانی‌های امنیت ملی» ذکر کرده است.

در آوریل ۲۰۲۰، دولت ایالات متحده مدعی شده بود این شرکت چینی شبکه مجازی تلفن همراه بیش از ۴ میلیون آمریکایی چینی تبار، ۲ میلیون گردشگر چینی، ۳۰۰ هزار دانشجوی چینی مشغول به تحصیل در کالج های آمریکا و بیش از ۱۵۰۰ تجار چینی را در آمریکا هدف قرار داده است.

در واکنش، چاینا تله کام به رسانه‌های چینی گفت: به الزامات بین المللی در تمام بازارهای خود از جمله ایالات متحده پایبند است و افزوده است که تصمیم آمریکا فاقد توجیه است.

بلافاصله پس از این تصمیم، سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: پکن یک شکایت رسمی در این مورد ارائه کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *