چین آمریکا را مقصر اصلی وضعیت کنونی برجام دانست

ازسرگیری برجام به یکی از دغدغه‌های کشورهای عضو از جمله چین تبدبل شد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین آمریکا را مقصر اصلی وضعیت کنونی برجام دانست.

به گزارش تجارت ایران و چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست روز دوشنبه 10 آبان 1400 خواستار اصلاح سیاست‌های اقتصادی آمریکا نسبت به ایران شد. وی همچنین آمریکا را مقصر اصلی وضعیت کنونی برجام دانست.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: وانگ ون‌بین با تأکید بر اینکه اجرای مؤثر برجام تنها راه صحیح برای حل‌وفصل اختلافات بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران است، اظهار داشت: «چین قویاً از تلاش‌های کنونی برای بازگرداندن هرچه زودتر برجام به مسیر درست حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بر همین مبنا، ایران نیز باید اجرای کامل تعهداتش را از سر گیرد و طرف‌های دیگر نیز نقش سازنده‌ای را برای تحقق این هدف ایفا کنند.»

وی در ادامه گفت: «6 دور قبلی مذاکرات درباره از سرگیری پایبندی به برجام که طی نیمه اول سال جاری برگزار شد، حرکتی مهم و رو به جلو بود. همه طرف‌های مذاکره باید در اسرع وقت مذاکرات را از سر گرفته و در پی یافتن راهکارهای انعطاف‌پذیر و عملی برای مسائل اصلی باشند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: «چین ارتباط نزدیک خود با طرف‌های مرتبط [با مذاکرات] را حفظ خواهد کرد و مشارکت سازنده‌ای در مذاکرات خواهد داشت. همزمان، ما قویاً از حقوق و منافع مشروع و قانونی خود دفاع خواهیم کرد.»

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *