تلاش چین برای نجات محیط زیست

چین با هدف نجات محیط‌زیست، دست به تولید و گسترش فناوری‌های جدید در انرژی‌های تجدیدپذیر در بیابان‌ها زده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، در اواسط اکتبر کل ظرفیت نصب شده توربین‌های بادی، انرژی‌های تجدیدپذیر در صورت تکمیل پروژه‌ها به 100 میلیون کیلووات می‌رسد. در همین راستا چین به تولید و گسترش فناوری‌های نوین و فتوولتائیک در بیابان نیز دست زده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: فتوولتائیک (Photovoltaics) یا به اختصار PV، فناوری تبدیل (انرژی) نور به الکتریسیته از راه استفاده از نیم‌رساناهایی است که ویژگی اثر فتوولتائیک دارند؛ پدیده‌ای که در زمینه‌های فوتوشیمی، فیزیک و الکتروشیمی مورد استفاده و بررسی است.

یک سامانه فتوولتائیک با به‌کارگیری پانل‌های خورشیدی که هرکدامشان را شماری از سلول‌های خورشیدی تشکیل می‌دهد، توان الکتریکی تولید می‌کند.

“سامانه فتوولتائیک” یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی می‌باشد. در این روش با به‌کارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود.

سلول‌های خورشیدی از نوع نیم‌رسانا هستند که از سیلیسیوم یعنی دومین عنصر فراوان پوسته زمین ساخته می‌شوند.

وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می‌تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل بروز کرده و این امر موجب جاری شدن جریان بین آن‌ها می‌شود و می‌توان فتوولتائیک را در دسته فناوری‌های انرژی‌های تجدید‌پذیر قرار داد.

براساس گزارش کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، این پروژه‌ها در شمال مغولستان داخلی چین، چینگهای و نینگشیا در شمال غربی چین با ظرفیت نصب شده نزدیک به 30 میلیون کیلووات واقع شده است.

ترویج فناوری‌های جدید در انرژی‌های بادی و فتوولتائیک به احیای اکوسیستم‌ها در مناطق بیابانی، تقویت اقتصاد محلی و تلاش برای کاهش کربن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کل ظرفیت نصب شده در صورت تکمیل تمام پروژه‌های لیست، 100 میلیون کیلووات (100 هزار مگاوات) برآورد می‌شود. براساس گزارشی که اخیراً منتشر شده است، چین استراتژی‌ها، مقررات، سیاست‌ها، استانداردها و اقدامات مختلفی را برای دستیابی به اهداف خود در واکنش به تغییرات اقلیمی تدوین و اجرا کرده است.

این اقدامات چین در سال 2020 به صورت رسمی اعلام و آغاز شده است و هدف چین این است که قبل از سال 2060 به خنثی بودن کربن دست یابد و تا سال 2030 نیز شدت کربن آن نیز بیش از 65 درصد کاهش یابد.

هدف چین از به کار بردن‌ فناوری‌های جدید در گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر، ایجاد سیستم انرژی پاک، کم‌کربن، ایمن و کارآمد خواهد بود که سهم مصرف انرژی غیرفسیلی را تا سال 2050 به حدود 20 درصد،‌ تا سال 2030 به حدود 25 درصد و تا سال 2060 به بیش از 80 درصد افزایش خواهد داد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *