چین به دنبال امنیت کاربران فین تک

تمامی دستگاه‌های دولتی چین به فکر حفاظت از امنیت داده‌های شخصی کاربران خدمات اینترنتی هستند. در این بین رئیس بانک مرکزی چین نیز از برنامه‌ریزی در این باره خبر داد.

به گزارش تجارت ایران و چین، پس از منتشر شدن اخباری مبنی بر به خطر افتادن داده‌های شخصی کاربران شرکت‌های اینترنتی، دولت چین تمرکز خود بر این موضوع را افزایش داد. تا حدی که قوانین جدیدی در این حوزه اتخاذ کرد.

رئیس بانک مرکزی چین در این باره عنوان کرد: کاربران در حین انجام خدمات مالی یا فین تک در شرکت‌های فعال باید خیالشان بابت حفظ داده‌های شخصی‌شان جمع باشد و نگران سواستفاده افراد سودجو نباشند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: یی گانگ، رئیس بانک مرکزی خلق چین که از طریق ویدئو کنفرانس در همایش هفته فین‌تک هنگ کنگ شرکت کرده بود، گفت: چین قصد دارد چارچوب‌های حقوقی و قانونی را در این بخش تقویت کند و استانداردهایی را برای حفاظت از داده‌های شخصی کاربران وضع کند.

وی افزود: بهبود حفاظت از داده‌های شخصی در دستور کار بانک مرکزی چین قرار دارد و برخی شرکت‌های بزرگ فناوری بدون رضایت کاربران اطلاعات خصوصی آنها را جمع‌آوری کرده و از این اطلاعات سوءاستفاده می‌کنند.

لذا ما باید سیستم حقوقی خود را برای حفاظت از داده‌های شخصی در بخش فین تک تقویت کنیم.

چین قبلاً یک چارچوب قانونی برای حفاظت از داده‌های شخصی ایجاد کرده است و برخی ادارات دولتی نظارت بر آن را بر عهده گرفته‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *